Just do it! (tomorrow)

Publicerad 2014-02-04 06:46:00 i Host family 2.0,

Ikväll hade vi Senior Night, då sista hemmamatchen för säsongen spelas och det är dags att säga hejdå till alla seniors. Vi hade en sådan med fotbollen, men på den tiden var jag bara en junior så det här blev en helt ny, alldeles, alldeles underbar upplevelse. Detaljerna var olika men idén var densamma som när jag gick på PHS, så om ni vill kan ni vara duktiga elever och repetera inför morgondagen.
 
Det är nämligen 00:45 här och jag somnade halv tre igår, så jag ska försöka att sova lite mer idag. Jag kom egentligen hem nio, men jag bestämde mig för att prioritera Teen Wolf (live på riktig TV) istället för bloggen. Eller de fem texterna om the American Dream jag har knappt två veckor på mig att göra.. Nej, men det är verkligen efterblivet tycker jag. Vi hålller dessutom på att läsa en bok, vilket betyder 45 sidor vartannan dag inklusive summering. Tänk om jag brydde mig om att få bra betyg, då hade det blivt the American Psych Ward för mig. Fattar ni att det finns folk som har lika mycket läxor i flera andra ämnen?!
 
Inte konstigt att folk pluggar så mycket inför the SATs. Om man kan använda high school som tiden för att be chillin' like a villain och kötta tvserier medan man kan, för att sedan acea sitt SAT och glida in till Harvard Like a Boss. Jag klarade ju av en tredjedel av målet redan på the PSATs, så allt är möjligt, höhö.
 
[Actual footage of Ida after not failing miserably on the SATs and recieving a personal scholarship form Obama for being a BAMF.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela