All Time Low

Publicerad 2014-03-27 04:53:00 i Host family 2.0,

Är det ironiskt eller är det ironiskt att den enda gången under mitt USA år som jag åker söder om New York så har Florida köldrekord. Vissa delar av staten hade igår de lägsta temperaturerna som fanns dokumententerat för det datumet. Å andra sidan är jag omgiven av palmer, solsken och golfbanor, allt i 20 graders värme. Trots att det var i kyligaste laget för att gå i kortärmat ville jag passa på, speciellt när jag visste att det är minusgrader Maine och de har fått en halv snödag ledigt från skolan.
 
Mycket har hänt sedan förrgår kväll, så jag måste nog spela en till sång för er.
[Toploader - Dancing in the moonlight]
Första planet var sent, men det gjorde inget eftersom jag köpte Veronica Mars boken på flygplatsen :)
Väntar på andra planet...
FLORIDAA!!
När vi hittat min värdmammas hotell åkte vi till TGI Friday's där jag beställde en fried shrimp tallrik. Det slog mig när jag år första räkan (haha, räka, vilket apknas ord)  att jag inte ätit friterader räkor innan. Jag gillar vanliga mer, men det duger i krig.
Somnade på typ tre minuter vid elva i denna säng.
När solen gick upp idag fick jag en första ordentlig bild av hur trädgården ser ut. Det är inte glas utan skärmar, som är väldigt populärt överallt i USA.
Så här ser grannskapet ut, ungefär så amerikanskt det blir.
Det här är en bild från lobbyn, området där mina värdsyskons mormor bor är ett speciellt pensioärsområde. Det är ganska så episkt faktiskt, jag måste prata mer om det imorgon.
Vi åkte en kort sväng till en camping ground där det finns en flod som har alligatorer i sig.
Som tur var såg vi inte några farliga dinosauriebarnbarn.
När vi skulle åka och tanka visade det sig att bensinen var slut. Slut! Är det en grej? Händer det ens?
Tro det eller ej men det här är taget i foaljén till en biosalong. Muppets: Most Wanted blev valet bland två andra familjefilmer.
Idag var vendor night i en av områdets town centers, så utöver den vanliga livemusiken kunde man shoppa. T.ex. en klocka, vilket var precis vad jag gjorde. 
Kvällen avslutades med en middag på Steak n' Shake där jag beställde en Royal burger och en Snickers shake. Very gut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela