Secret Santa

Publicerad 2014-01-11 07:34:03 i Host family 2.0,

Basketlaget anordnade till jul så att var och en i laget skulle bli tilldelad (en hemilg) person att köpa en julklapp till. Om det ordnas rätt betyder det att dagen då klapparna delas ut får alla i laget en present från en lagamrat, sin Secret Santa. Det är fakiskt en riktigt grej här, populärt bland t.ex. kompisgäng, lag, och andra sociala grupper.
 
Tanken var att själva öppningen skulle ske innan skolan utrymdes för året, men istiden bestämde sig för att hosta litegrann, och det blev uppskjutet så pass att jag hann åka till New Hampshire.
 
Jag hade helt glömt bort att en present väntade på mig, så ni kan ju gissa hur glad jag blev när jag tidigare i veckan öpnnade ett mjukt paket innehållande:
Den är hemstickad, som ni ser eftersom den har både USA och Ida i designen :D Tillsammans med patriotiska färgerna röd, vit och blå vet jag inte om jag ska känna mig superamerikansk eller som en passionerad turist.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-13 10:05:28

Fin! Kram AK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela