Utbytesstudentmöte

Publicerad 2014-02-01 07:12:35 i Host family 2.0,

Så var det dags för det stora halvårsmötet, vilket är obligatoriskt för alla utbytesstudenter. Det ägde rum på ett tjusigt hotell/konferenscenter i South Portland. Det var ganska långdraget, så klockan är just nu efter halv två. RIP mina hjärnceller säger jag bara...
 
Vi var runt hundra utbytesstudenter skulle jag tro, med massa värdfamlijemedlemmar och vissa andra inbjudna av studenter eller CCI, som är min organisation. Alla utbytesstudenter skulle ansvar för ett bord som representerade  skulle ha ett bord som representerade ens hemland. För att vara ärlig tänkte fram tills i torsdags att jag skulle köra en Veronica Mars season 3.
Men sedan slutade det med att jag panikgjorde en plansch tills klockan ett, och gjorde klart den i bilen på väg ner, vilket var tur eftersom massa av eleverna visade sig vara Grant Students (USAs regering betalar för dem) och många hade gått hardcore-all-in.
Sverigebordet blev lite B hehe (Det är därför ni bara får se B planschen), men det gjorde inte någonting, för jag träffade en till svensk där! Han heter Marcus och är från Älvsjö om jag inte minns fel. Hur kul som helst, riktigt trevlig och första svensken jag pratat med irl på ett halvår. Roligt också när vi kom på att det var honom som en mamma och pappa på STS mötet i Stockholm pratade om när de sa att deras son också skulle åka till Maine. Han var inte med på mötet, men beskrivningen han fått passade in så bra att han vågade gissa att det var jag. Trevlans helt enkelt.
Kvällen gick mest ut på att äta pizza, kakor, gå runt till olika bord, kort presentera alla utbytesstudenter och som avslutning lite underhållning i form av körmusik. Det hela var roligar än väntat, men nu är jag mest trött och vill sova bort en vecka eller två.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela