Skidor!

Publicerad 2014-02-25 05:41:00 i Host family 2.0,

En dag av skidåking blev det ändå, troligtvis den sista här.
Jag tog bland annat en vuxen skidlektion eftersom den bara kostade 10 dollar med mitt liftkort, vilket visade sig vara ett big mistake när jag råkade hamna i en grupp som övade in att få snits på det där med parallellsvängar och att kanske få i kanterna litegrann. Men jag tog det ganska så bra, gick typ halvt in i skidlärar mode och hjälpte en pappa som hade medvridning. Fick ett hjärligt tack för hjälpen till och med, det var ändå ganska så ädelmodigt av en vuxen man tycker jag.
 
Det var kanske bra att jag fick leka skidlärare på ett hörn, för på eftermiddagen fick jag gå all in och vara riktig skidlärare för mina två yngsta värdsyskon som aldrig åkt skidor förut. De hade försökt med mamma på förmiddagen, men vi vet alla hur det går när en förälder försöker hjälpa en med något sådant. (Jag bryr mig inte vad du säger pappa, jag gick ner så långt jag kunde, men på mina första telemark var fjädringen på de bindingarna alldeles för hårda för en 45 kilos tjej. Och hör sen!)
 
Det gick ändå rätt så bra tycker jag, sakta men säkert, böj på knäna, glöm inte glasstruten. Eller pizzan som de säger här, åh amerikaner!
 
Förresten vill jag passa på att hälsa till min familj samt vänner som är i Italien nu. Jag hatar er och hoppas att ni har en fantastisk vecka! Jag vill också hälsa till alla ni inbrottssjuvar som tror att det är fritt fram; papsen är hemma med en krigsskada (Hur går det med det förresten?) och en batong, så ta för er bara :)

Kommentarer

Postat av: AK, momo. ML

Publicerad 2014-03-03 03:41:18

Synd att du inte fick ut mer själv av lektionen.. att lära andra lär man sig mycket av också. :-) härligt att höra att det funkar så bra med din värdfamilj och dina syskon. De har ju haft tur att fått en sådan trevlig och snäll syster som kan visa dem så mycket. (eller hur Karin) :-)
AK (jag) har haft värsta dunder influensan + magsjuka. 40,8 i temp som mest men är bra nu ska återgå till jobbet till helgen. Varit sjukskriven en tid.. Mormor har också känt sig lite hängig men fick inte lika mycket. Hoppas du/ni klarat er.
Kul att höra att du fått prova så mycket kreativa saker :-) och att basketen funkar.
Super kramar från oss alla
AK, Mormor o ML

Svar: Nej, vad tråkigt med förkylning! Basketen är det slut med nu, men om några veckor börjar track season (friidrott), det ska bli roligt!
Kram till er alla!
Ida Eriksson

Postat av: AK Mormor o ML

Publicerad 2014-03-04 08:55:14

Tråkigt att höra att ni förlora sista matchen.. Men oj så stor plan och vilket pådrag kring er match kul!! Tänk om det var så här i Sverige. Låter kul med friidrott. Roligt att du får pröva så många nya olika sporter. ;-). Är åter såpass kry att jag fixar med berget av tvätt..
Ha en underbar kväll/dag stor kram Mormor, AK och ML

Svar: Jo, det var superkul! Vad bra att du kryar på dig :) KRAM
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela