Senior Night

Publicerad 2014-02-06 06:50:18 i Host family 2.0,

Ett stort plus med att komma till Searsport är att utbytesstudenter räknas som seniors. Med det kommer  en massa fördelar. Det mest anmärkningsvärda att jag kommer få ta del av Graduation, med körsångsdräkt och tasslemössa, hela köret, men en anna rolig sak är att seniors i sporter tackas för sin insats under sista hemmamatchen. Jag kommer inte gå in så mycket mer på det eftersom jag redan skrivit om det innan, istället får ni en punktlig återberättelse från kvällen.
 
  • Efter skolan samlades en del av basketlaget i ett klassrum och åt pizza och såg på film medan vi vänade på att matchen skulle börja. Alla seniors var därinne eftersom vi inte fick gå in i gympasalen när de yngre spelarna gjorde det fint inför matchen.
  • När vi sedan skulle springa in på planen i en snygg linje för uppvärmningen halkade jag på mina byxor och gjorde ett värsta faceplant. FaiL! Nej, ni förstår nog inte riktigt, det var säkert 350 pers därinne.
  • I slutet av uppvärmingen stannade båda lagen upp och varje senior ropades upp och fick blommor och kort medan ett meddelande som de skrivit lästes upp. De andra seniorsen hade i princip hela sin släkt där, som de gick fram till och kramade och tackade för sitt stöd och så. Det var väldigt fint, man kunde se hur stolta föräldrarna var, och nästan alla tjejerna blev tårögda :)
  • Sedan spelade själva matchen, vi vann stort och gjorde 77 poäng, vilket är säsongsbästa för oss. En senior gjorde 33 poäng. I första perioden gjorde hon alla våra 13 poäng!
  • I slutet av matchen sattes alla 5 seniors (förutom jag eftersom vi är 6 st seniors) in efter att ha vilat i några minuter och spelade de sista 2 minuterna till stående ovationer!
  • Sedan tog alla seniors kort tillsammans och så fick man gratis nachos om man ville.
Såhär fin hade de gjort gympasalen. "Play for the Cure" är från vår cancer awareness match som jag missade, men det har fått sitta kvar ett tag till. Inget mig emot, vi borde ha sånt i Sverige också tycker jag.
Allt det här fick jag, se vad fint det är! En crazy blåvit blomma från skolan och buketten från coach, ett kuvert från killarnas lag (med 20 dollar till dunkin donuts, wow vad mycket!), ett kuvert från tjejerna där alla hade skrivt ett personligt brev till mig, så himla snällt, jag blev nästan lite tårögd jag också. Choklade kom med ett av kuverten och bilden i plastfickan är från en av föräldrarna som tog blider på alla matcher.
 
 

Kommentarer

Postat av: vivi

Publicerad 2014-02-08 18:54:46

Vad kul att vara senior och vara med om allt roligt! Önskar att jag kunde vara med på din graduation
Kram!

Svar: Åh mamsen <3
Ida Eriksson

Postat av: Moster, mormor o ML

Publicerad 2014-03-03 12:12:36

Så kul! Vi är mycket stolta över dig och skulle gärna vilja vara hos dig. Kram från oss alla. :-) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela