Upp och ner

Publicerad 2013-09-20 01:37:00 i Host family,

Idag kan jag sammanfatta som en dag av både plus och minus:
 
BRA
+ Frukostmuffins!
+ Quizen i Modern Military History är tydligen på måndag istället
+ Mr. Rumo, som jag har i både US History och MMH, är superbra lärare.
+ När jag sa till Mr.Rumo att jag aldrig gjort en amerikansk quiz tidigare och frågade om jag kunde få se hur de är uppbyggda gav han mig en quiz att ta med hem!
+ Hamnade inte i problem för att jag inte gjort psykologiläxan. Hitta 10 Youtube klipp från talkshows om personer som har det sämre än dig. 
+ Jag har tvättat lite kläder idag, så slipper jag det på ett par dagar.
+ Imorgon är det match igen och jag börjar tagga till.
+ Träningen var bra, som vanligt. Vi spelade träningsmatch mot JV laget.
+ Karin rekommenderade för några dagar sedan Kim Cesarions nya, Brains Out. Det är säkert redan i historieböckerna för er där hemma, men inte i detta land. Jag hade huset för mig själv idag och dansade runt med den på repeat. 
+ Idag fick vi överdelen till våra träningsoveraller och de är sjukt, sjukt snygga!
 

MINDRE BRA
- Träningsoverallen blir min 4:e långärmade tröja jag har här. För att göra situationen bättre är en av dem en träningströja. Panikompackningen p.g.a övervikt morgonen jag åkte känns litegrann nu, om vi säger så.
- Jag måste göra läxor ikväll igen, US History quiz imorgon.
- Skolans WiFi låter en inte gå in på tumblr. (+ man kan gå in på bloggar)
- Det börjar bli kallt. Jag fryser som en gris på mornarna, men vi har ett fönster öppet?
- Jag hade en överraskningsquiz på Engelskan. Det var nog inte en överraskning för alla andra, men turisten Ida trodde att "Läs igenom texten" betydde att jag skulle läsa igenom texten, inte memorisera vem det var som myntade konceptet The American Dream och i vilket tal Martin luther King "rooted the civil rights movement in the black quest for the American Dream" (inte I have a Dream talet).
- Jag tror att jag måste köpa en buddy-bag med godsaker till en hemlig person i laget tills imorgon, men läget är väldigt oklart...
 
Å andra sidan kommer isåfall jag okså att få en buddy-bag av någon imorgon! Vi fick säga till alla vad vi ville ha i vår påse innan matchen igår, och de flesta var ganska specifika med t.ex. Gatorade smak och speciella godissorter. Jag fick säga att jag inte visste vad jag gillade för godis eller sorts Gatorade eftersom jag inte smakat det än. Det blev naturligtvis en ganska stor grej och började ställa en massa frågor. Jag sa att det enda jag provat var skittles som jag tyckte  var okej och Hershey's choklad, som smakade som choklad. Det ska bli kul att se vad jag får. (Please be Zac Efron, please be Zac Efron!)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-20 23:43:37

Vad fick du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela