Too School for Cool

Publicerad 2013-09-05 02:46:00 i Host family,

Då var första dagen i skolan avklarad, inga brutna ben eller samanbrott på toaletten. För att vara ärlig vet jag inte ens var toaletterna finns på skolan, så det hade inte gått även om jag varit i på ett sammanbrytande humör. Förvånansvärt nog gick dagen bra, även om vi inte hade några riktiga lektioner. Vi spenderade förmiddagen i våra Homerooms, sedan var det lunch och efter det hade vi 15 minuters lektioner för att säga hej till läraren och hitta klassrummet.
Bussen som tog mig till min första skoldag. Jag satt ensam, men Chessa satt mitt emot mig och hon var också ensam, vi var inte ens tio pers på bussen när alla klivit på hos oss.
Som tur var har jag en tjej från fotbollslaget i mitt homeroom, så jag var inte helt ensam när jag klev in i deras små klassrum utan bänkar. Här kan ni se de 19 papperna som jag fick av läraren. Åtminstone tre av dem är häften med flera sidor i sig. Det är allt från Higher Education/Military Recruiting forms till Attendance policies och Skolbuss instruktioner. Majoriteten av dessa måste signeras och lämnas tillbaka imorgon.
Varannan dag är blå/vit. Idag hade vi vitt schema, så jag hade tre lektioner och en Study Hall där man ska göra läxor. Det är obligatorisk närvaro och räknas som en lektion, om man missar en lektion får man inte träna eller spela match den dagen så det är ganska viktigt. Lärarna verkade bra, förutom psykologiläraren som var en väldigt, väldigt udda prick. Jag kanske ska byta den klassen, och International Foods eftersom jag bara hört negativa saker om det.
 
Extremt obra bild, men det här är skolans Auditorium där vi fick en halvtimmes lecture om att göra smarta val som att inte cybermobba (vilket tydligen varit ett probem) och att återvinna.
 
Såhär mycket såg jag på min Modern Military History lektion. Bakersta raden är inte at rekommendera om man är intresserad av att se läraren, eller något annat som inte är personen framförs bakhuvud.
 
Det började stabilt med att läraren frågad om någon visste vem Hitler var om någon lite svävande sa att han hatade judar. Jag började tro att jag kanske inte skulle vara så mycket efter, men sedan frågade han om vem Stonewall Jackson var och jag bara "Ööh, prosit?" Tydligen var han general eller något i The Civil War. Efter ytterligare fem okända namn från USAs historia och ett kungörande att de närmaste sex veckorna skulle handla om just The Civil War hade mitt själförtroende tagit hissen ner några våningar till och nått parkeringshuset.
 
En till dålig bild, den här gången på Study Hall klassrummet. Vi sitter ungefär 60 pers i detta rum och förväntas lugnt och tyst göra våra läxor i över en timme. Konstigt. Bra konstigt eller dåligt konstigt har jag inte bestämt mig för än.
 
Det var allt för denna dagens show. Jag har ingen bild på skolans utsida eftersom skolbussen parkerar på baksidan av byggnaden. Jag har svikit er trogna läsare, alla sexton stycken av er, men jag lovar att det kommer att komma en bild snart. Det sägs ändå att cliffhangers är bra för tittarsiffrorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela