Show and Tell

Publicerad 2013-09-21 06:08:00 i Fotboll, Host family,

Det har hänt så mycket saker idag! Jag inte har något annat val än att bildbomba igen, eller det finns faktiskt alltid ett val, men jag litar inte på att ni läsare orkar läsa allt. Ska jag vara helt ärlig mot mig själv är nog det stora problemet att jag inte litar på mig själv att kunna hålla mig till ämnet, och inte börja prata om muffins igen. Ser ni, jag har inte ens skrivit fem meningar och redan har jag börjat prata om mina frukostvanor igen. Det är långt ifrån det viktigaste som hände idag, och det säger ganska mycket eftersom frukosten, som alla nyttiga svenskar vet, är dagens viktigaste mål.
Fick skjuts till skolan idag av en i laget, här är den enda bilden jag tog på min superfina buddy-bag jag gjorde till Hallie. Det är mest godis och Gatorade, men alla skriver också ett motiverande meddelande och lägger i påsen. Jag skrev fem meningar, det tog mig helt ärligt 45 minuter. Jag är så långt man kan komma från social kameleont. Jag är en social pingvin, eller makak. Kanske en ankunge.
Dagens klurigheter på matten idag. Det är bra att jag håller svårigheten uppe. Jag blev i princip hjälte när jag löste Think it Through problemet. Jag kände mig som Albert Einstein när jag förklarade hur jag gjort det.
 
Matteläraren gav idag på lektionen ut godis till de som svarade rätt på en tilldelad fråga. *Cash register sound*
Hämtade ut mitt student pass. Jag tycker att det nästan är boobieflash varning, ljuset var lite konstigt eller något. Den gyllene koden till vänster är den jag slår in när jag hämtar min frukostmuffins. Jag ska inte säga något mer om morgonmål i det här inlägget.
På lunchen träffade jag Kate, som hade sin buddy-bag med sig. Hon var av ett rent sammanträffande den person som fixat min buddybag, den var hur fin som helst. (I skrivande stund finns inte mycket kvar av den, rip) 
Såhär såg min påse ut, med allt innehåll. Alla påsar är väldigt olika, vissa fick andra saker också som frukt, pretzels, lipbalm, gossedjur etc.
Här får ni läsa mitt brev från Kate, hon sa att hon också hade svårt att skriva men det märktes inte alls.
Vi hade en brandövning idag också, sista blocket. Unikt för idag var att det faktiskt var en riktig brand. Någon hade eldat på toaletten, så utrymningen var inte helt i onödan. Alla spenderade tiden med att prata om att det här var så typiskt för ghetto-Portland och jag var ledsen för att jag glömde min mobil i klassrummet när vi lämnade det 30 min tidigare. Den här bilden är från när skolan slutade eftersom jag inte hade min mobil att ta kort med. Jag utrymde i och för sig till baksidan, men folk sa att det kom 6 st brandbilar till framsidan av skolan!
När vi väl kom in igen fick jag en trevlig överraskning, i kontrast med de två quiz jag gjorde idag, som jag tror gick sisådär bra. Läraren gav mig dubbelplus på min check! Ibland är det de små sakerna som gör skillnad.
Här är en bild från fotbollsplanen vi spelade matchen på. Det syns inte på bilden, men planen var konvex och lutade ner åt sidorna. Bonnie Eagle är ute på landet också så alla skämtar om att de är bönder hela bunten.
Bönder eller inte så slog vi dem med 2-0 och spelade riktigt bra. Det här är faktiskt ett skott som gick in i mål. Jag gjorde okej ifrån mig, fortsätter att skickas runt som en flipperboll. Under andra halvleken bytte jag position fem gånger. Fem! Det är ungefär så många byten vi gör hemma totalt under en match.
Här kan ni se min rygg när jag har på mig min nya jacka. Jag fick till och med håret flätat, så jag var extra superfin.
Det blev lite MI6 arbete också när motståndarnas medic människa var het som nybryggt kaffe. Det var tur i oturen att jag behövde is, en tjej sparkade bakifrån på min fotknöl så att min strumpa helt gick sönder. Ja, foten blev det lite hål på också, men jag fick ju is på den, så det ska nog bli bra med det. Han hade inte så mycket is kvar dock, det mesta hade smält, men det är ju förståeligt när man är så caliente som han är. It's a serious problem, guys! Det går kanske inte att se så bra på bilden, men jag kunde inte direkt be honom att le och vinka.
Laget tog bussen tillbaka till vår hemmaplan och vårt omklädningsrum. Vi han se den tredje perioden av amerikanska fotbolsmatchen, men det var inte så spännande. Redan när vi kom ledde vi med över 30 poäng mot noll. Stämingen var verkligen på topp och jag pratade lite med en dansk utbytesstudent som börja spela i JV laget. På engelska såklart.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-26 07:54:28

Vilket fint brev du fick :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela