It's alive!

Publicerad 2013-09-14 19:08:00 i Host family,

Nu tisslas och tasslas det nog litegrann där hemma om min härdsmälta. Jag har inte heller direkt gett er mycket information, men det är inte för att jag inte vill att ni ska veta. Det är därför att det är er jag vill dela den här historien med, inte internet. Jag har inga som helst problem med att ni frågar folk om ni är oroliga, men de kan bli jobbigt att berätta för alla var för sig på Skype om vad som hänt. Ring min familj om ni vill (men om min papppa säger något om 'glada, glada tankar' så får ni ge honom från mig. Inte så att han tuppar av eller något, bara så att han vet hur mycket jag uppskattar just det inspirerande meddelandet.)
 
Nu tänker jag gå vidare och göra det bästa av min situation. Det kanske blir mycket prat om fotboll, eftersom det är det som känns helt rätt just nu. Jag vill inte gå så långt med min klyscha att jag säger att resten av världen och alla problem försvinner när jag spelar, men det är annorlunda när jag spelar. Det ger mig något att fokusera på. Jag har svårt att formulera det..  Om allt annat är dåligt, så kan jag åtminstone göra det här.
 
Nu tänkte gå vidare och jag ignorera stegosaurusen i rummet. Det har redan hänt häftiga saker idag, vilket får fungera som en distraktion:
 
Nästa match, på måndag, spelar vi mot systerskolan Deering. Jag vill inte bli överdramatisk, men det är Defcon 3 i laget nu. Deering är vår ultimata ärkefiende och detta är den viktigaste matchen på hela säsongen, speciellt för vår heder. Failure is not an option. Ett litet problem är att det har regnat och åskat och blixtrat de senaste dagarna, så vi har inte tränat på några dagar.
Ett större problem är att den här helgen är en judisk fastetid och då får inga träna. Nu påverkades ingen i vårt lag av detta, men regler är regler, vad ska man göra? 
 
Ja, rent hypotetiskt sett kan ju några ungdomar från laget bestämma sig för att träffas, väldigt inofficiellt. Om alla inför detta hypotetiska möte då råkar ha på sig shorts och joggingskor så skulle det säkert bara vara en, hypotetisk, tillfällighet. Aldrig skulle det i alla fall hända att en av tjejerna hittar en, ännu mer hypotetisk, lapp från sin hypotetiska tränare i sin ficka, och aldrig skulle det på den hypotetiska lappen bl.a. stå:
 
Inget av detta hände och allt, inklusive lappen, är påhittat endast för mina läsares nöje!
 
Så jag har egentligen inte gjort något alls idag, och ville bara verka kool. Räknas att titta på Teen Wolf i fem timmar som hippt? Nej? Inte ens i bloggsfären? Oh well. Jag tittar med hörlurar så jag hör ändå inte alla haters.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela