Ich orkar nicht!

Publicerad 2013-09-18 02:48:00 i Host family,

Alla säger innan man åker till USA att skolan är så mycket enklare. Att jag kommer att vara överlägsen alla andra, speciellt på matten. Jomenvisst, nu när jag flyttat ner två grupper stämmer kanske det. Skolan är inte riktigt som jag trodde. Visst är lärarna envåldshärskare i sina egna klassrum och man behandlas som en brottsling på prövotid utanför klassrummet, men det är inte det jag pratar om.
 
Det är läxorna. Jag har så lite till övers för lärarnas arbetsblad och "korta skrivuppgifter" som ska lämnas in 48 timmar senare annars dras ditt betyg ner. Varje lektion får man läxor. Tills imorgon ska jag ha gjort ett mattearbetsblad, ett spanskapapper, 11 frågor om världshaven där jag måste rita ut undervattensklyftor på en karta och läst tio sidor + gjort en kort fråga om the civil war. Ser ni vart jag kommer från? De är inte jobbiga saker var och en för sig, men tillsammans blir det ganska mycket. Hemma kan man kötta och göra mycket läxor, så får man en eller ibland två dagar ledigt. Men här får jag nya saker hela tiden, det tar aldrig slut! Det är inte ens svåra saker, de tar bara så lång tid att göra. De är mycket bättre på att slösa bort en timme av dagen än att faktiskt lära mig saker. Det är verkligen läxa bara för sakens skull.
 
20 min av mitt liv som jag inte får tillbaka. Om ni inte fattar eller ser ett fel(!) kan ni väl vara bussiga och säga det.
 
Nu har jag klagat färdigt! Dags att erkänna det jag har skjutit upp... Jag hann inte ta kort på min frukostmuffins idag heller. Jag kom på det när jag hade en tugga kvar och det hade inte gjort dessa bitar av himlen rättvisa. Jag är inte säker på att all förstår min kärlek till dem. För det första är muffins en av världens mest underskattade baciller och för det andra är gratis gott. Jag kan inte få nog av gratisgrejer, pennor klistermärken, vad som kan tänkas bjudas. Det är nästan något fel med att jag ska få rösta i nästa val när jag garanterat kommer gå runt när valstugorna dyker upp med en pin från alla partier (utom SD, fy faen!).
 
Annars har dagen varit trevlig, fick nya läxor, vi tränade på eftermiddagen. Det var fokus på matchen imorgon, de säger att vi borde vinna lätt, men det måste vi om vi vill klara oss till play off. Match betyder matchkläder i skolan, najs att alla kommer se min bh igen.
 
Aprap! Nu kom jag på att jag måste tvätta... Attsingen kattsingen! Mors på er!

Kommentarer

Postat av: Messerschmitt

Publicerad 2013-09-19 22:15:19

2) Vinkeln du ritat ser snarare ut som 220
7) Sammma som ovan men 310
14) 135

Annars såg det bra ut.

Svar: Jag kom faktiskt på att det skulle vara 135 innnan jag lämnade in! De andra är ju inte lika självklara, hoppas att läraren inte är så noga. Jag har fått reda på att jag nu tar chillmattekursen, så det går typ inte att bli underkänd ändå.
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela