Gott och blandat!

Publicerad 2013-09-25 05:30:00 i Host family,

Åh, nu blir jag så sugen på svenskt godis. Än så länge har barndomsgodiset utklassat de Amerikanska motsvarigheterna, men jag har faktiskt börjat klara av att få ner peanutbutter utan att göra ledsen-treåring min nu, så det är säkert en vanesak. Jag får bara hålla ut (vilket svårt jobb) så blir det nog bättre. Under tiden som min kropp ställer om sig kan jag underhålla mina tankar med leken Vad skulle Anakin Skywalker ha gjort? Alltså, tänkt på alla sätt jag kunnat lösa mina utbytesstudentproblem (e.g. få tag på svensk godis) om jag varit en Jedi. Ringa till Vita Huset är mitt favoritförslag just nu, men det finns utrymme för förändring.
 
Tillbaka till rubriken, idag tänkte jag bara ta upp de saker jag känner för att dela med mig av. Lite från idag, lite från tidigare. Allt möjligt.
 
Jag vill börja med att skryta lite eftersom jag försov mig till 06:20 idag men ändå han med att äta frukost och ta bussen kl 07:03 till skolan. Jag han till och med borsta tänderna! Mina morgonsuperkrafter räckte dock tyvärr inte hela vägen och jag glömde fotbollstrumpor. Det var ingen panik eftersom vi inte måste ha beskydd, men jag fick ändå springa runt hela träningen med de här coolingarna på fötterna:

Ett typiskt exempel på när Kraften inte riktigt var med mig.
 
En annan grej som jag måste dela med mig av är att jag failade på min US History quiz. Hade typ 5 fel av 20 vilket tydligen inte är så bra. Jag åtminstone extra credit frågan på New Jerseys huvudstad, allt pluggande i somras lönar sig!  Det värsta var att jag nästan visste svaret på typ tre av dem och satt och diskuterade inombords. Valde fel 50/50 på vartenda en av dem, Mr. Rumo kommer tro att jag är helt blåst. Ett till exempel på när Jedi-telekinesis hade varit användbart, då hade min penna diskret kunnat glida genom luften och snabbt krafsa dit rätt svar. Ingen skada skedd.
 
Dagens citat kommer från mattelektionen, där många fina konversationer ägt rum. Det bästa från idag var trots allt när vi, för tredje lektionen i rad, höll på med radianer och cirkelvinklar vilket innebär att vi använder enheter. När vi räknade ut arean på en cirkelvinkel och läraren skrev ut enheten cm2 frågade en tjej om man behövde kvadrera sitt svar när man använde den enheten. Ja.. Alltså.. Hon kanske... ... Hon var säkert bara förvirrad av the metric system. Eller något.
 
På tal om ingenting så hade min coach något att dela med sig av på träningen idag. På nya träningsbyxorna han fått är det ett P(ortland) fastsytt, och de i fabriken hade tagit sitt jobb på allvar med hans par. P:et var nämligen fastsytt i fickan också. Han berättade hur han tagit förlusten ganska hårt igår och var deppig när han kom hem, och han sa det " I just wanted to chill out *försöker förgäves få ner vänsterhanden i fickan* and then I couldn't even chill out. That made it even worse."
 
Förresten har jag inte skrivit något om fotbolskillarnas magrutor trots att jag lovade att ta det i åtanke innan. Jag skyller på att det är kallt här nu, och då brukar åtminstone inte jag gå topless i skolan. Dessutom fick inte Mr. snygg sjukvårdare som hjälpte mig med isen få så mycket gehör, så ni kanske hellre vill höra mig klaga på hur ont det fortfarande gör i foten. Aj på riktigt, den var inte najs alls när vi spelade mot Deering men turligt nog hann (Jag har inte tänkt på att hann stavas så, behövde googla för att vara säker #smartchey) jag inte tänka på det under matchen.
 Här kan se min krigsskada, men den syns inte lika bra på bild. Det är tur att inget måste amputeras.
 
PS. Jag har fått en länk till ett matchreferat från Deeringmatchen, med bilder för den som redan är sen till något pga. min långa text. Visst ser alla ut som supermodeller med tandskydd?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-26 07:48:34

Aj aj aj det ser ut att göra jättont!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela