Homecoming shopping!

Publicerad 2013-10-20 04:49:00 i Host family,

Igdag, fredagen den 18 oktober, är det en vecka till Homecoming på PHS. Det betyder semiformal klädsel och dans, vilket i sin tur betyder klänning och social awkwardness. Nummer två försöker jag ignorera så länge som möjligt, men den taktiken skulle inte hålla i längden vad gäller utstyrsel. "Vad menar du? Nej, vi brukar alltid ha på oss mjukisbyxor och flip flops när vi går ut och klubbar. Inga minikjolar eller stilettos här inte, säkerheten först. Jag kommer inte bära dig när du bryter foten..." Ida Eriksson No. 1 expert på hur man får vänner i som utbytesstudent. Har visitkort om något är intresserad. Finns så det räcker och blir över, du kan ta en till kompisen också.
 
Det var precis efter träningen, ungefär kl 18, som vi blev upphämtade för en liten shoppingrunda. Vi drog till the Mall, platsen för kvällens strid. Jag säger strid eftersom jag aldrig har kommit hem från en klänningsjakt utan svår huvudvärk, kraftig förminskad livslust och extremt ömma fotsulor. Inte blev det bättre när jag efter en och en halv butik insåg att jag inte vet hur man handlar kläder. På grund av en tvillingsyster med stabilt fashion sense kändes det här som att efter sjutton år med flytväst i simbassängen bli nersläppt i mitten av Atlanten. Jag kunde inte ens sätta på mig bildliga puffärmar och skicka en bild till henne eftersom de flesta butikernas wifi inte ens kan ladda google.
 
Efter tre timmar och sjutttioelva "Hi, how are you? Can I help you with anything?" hittade både jag och min värdsyster varsin klänning i sista butiken vi skulle gå till. Faktiskt så hittade jag två men köpte bara en, för att avrunda kvällen med den sedvanliga ångesten. Jag vet fortfarande inte om tycker att jag gjort rätt val även om jag blir mer och mer nöjd. Det svåra är att de är av samma design, bara färgen skiljer dem. Oftast vet du om du vill ha kladdkaka eller en smoothie, men inte om du vill ha en tropical eller veryberry.
Blueberry/Blackberry? Det slutade i alla fall med att jag köpte den helsvarta (Captain Obvious) eftersom den går att matcha och variera lättare. En morbid del av mig tänkte också att det var bra att ha något svart om man måste gå på begravning när man är här. Jag är inte helt kär i de där banden som går lite kors och tvärs, men det ser halt okej ut om man har håret ner, och jag har så mycket hår nu att jag kan ha det både upp och ner om jag vill (se konstig ut)!
 
Vad tycker ni? Det här är inte en av mina retoriska Star Wars eller Channing Tatum frågor, snälla säg till om den är ful. Den kostade ändå bara 150 kr, så det är inte hela världen om jag måste köpa en till. Andra förslag är också välkomna, nu väger jag mellan en mohawk och den alltid lika populära bussiness-in-the-front-party-in-the-back looken.

Kommentarer

Postat av: Vivi

Publicerad 2013-10-20 09:40:34

Abs fab! Jättesnygg klänning, svart håller längre, man kan alltid ha "den lilla svarta" och då tänker jag inte på begravning främst. You can wear it until you find...
Kan du visa ett foto med svarta på?
Bra träning att shoppa utan syrran, du får ett guldfiskenmärke för denna shoppingtur
P.S. Du är jättesnygg i den blå också, men svart är alltid svart.

Svar: Jag visar nog ett foto på den när det är homecoming, orkar inte hålla på och krångla mig i och ur den just nu :) Tack för din input mamsen! <3
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela