Columbus Day shopping!

Publicerad 2013-10-15 03:58:00 i Host family,

År 1492 seglade Christofer Columbus iväg från Spanien och "upptäckte" Amerika. Trots att det redan fanns människor som levde där, vilka i princip blev utrotade av Columbus, firas denna dagen som en högtid här borta. Tidigare var det inte något jag reflekterade över, men efter att ha läst det här måste jag hålla med om att det är lite konstigt. Aja, vi svenskar vet ju bättre än de flesta att högtider förändras och utvecklas. Det är nog inte många här som firar gubben Columbus idag istället för att ha en mysig picknick med familjen.
 
Personligen har jag spenderat förmiddagen in tha Mall. Jag förstår varför alla proffsbloggare köper så mycket nya kläder hela tiden, då har man alltid något att skriva om. Det är superenkelt, man måste bara ta lite snygga bilder och skriva butik + pris. Jag kan vänja mig vid det här!
En skjorta från H&M för 21,05 $. Det kändes lite ironiskt att mitt första köp lika gärna kunde ha varit i Sverige, men det var fett prisvärt så jag klagar inte. Matchkläderna redan på inför dagens match. Som en äkta scout är jag Alltid redo!

Lite underkläder och en body splash från Victoria's Secret för totalt 40,09 $. Det stör mig så sjukt mycket att skatten läggs på i kassan! Här tror man att man gjort ett riktigt kap, och sedan lägger de på 3 $. Så hemskt mycket är det visserligen inte, men man känner sig alltid lurad när man måste lägga fram en extra dollar.
Här är min nya välbehövliga skolryggsäck. Av märket Billabong men köpt på en butik som heter Pacsun för  12,66 $. Det är helt galet, inte ens 90 kr! Men jag vet inte om jag tycker att den är så himla superfin, och de hade en massa andra billiga ryggsäckar. Hela butiken hade 70% på reapriset, kläderna gick för typ 5$ styck. Om vi inte hade haft bråttom hem hade jag nog köpt upp hela butiken.
 
Jag måste skriva lite om matchen också, trots att jag glömde ta kort. Klockan 17:30 spelade vi mot Massabesic som är en plats över oss i tabellen. Vi fick igång passningsspelet och spelade riktigt bra, motståndarna körde på den populära sparka-och-spring taktiken. Vi hade ca 1000 chanser men matchen slutade ändå 1-1 efter två golden goal övertider. Jag spelade mest offensiv mittfältare, om någon är intresserad. Det är knappt att jag är intresserad längre. Jag är för trött för att bry mig om något alls just nu, med undantag för något som kan motverka stelheten garanterat kommer att njuta av imorgon. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-17 23:30:27

Gillar din snygga rygga!

Svar: Gracias ;D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela