Swim meet + Födelsedag!

Publicerad 2013-11-18 02:31:00 i Host family 2.0,

Jag kan redan nu känna på mig att det här kommer bli väldigt långt. Lo siento mes amis!
 
Gårdagens swim meet hölls i Maines huvudstad, Augusta, som ligger 1 timme söderut från Belfast. (Bilden i förra inlägget är på Maine State House, Capitol building eller vad den kallades.) Trots att det lät som ett slagfält där inne i simhallen när allt ljud studsade på väggarna och jag fick sitta på läktaren i tre timmar är jag väldigt glad att jag följde med. Bilturer har jag inte så mycket emot och nu blev jag nästan sugen på att prova på simning. Även om min motivation kom av sig lite när de jämnåriga simmarna hoppade i basängen precis när vi skulle gå. Jag kan inte ens dyka utan att jag lyckas hålla isär benen, hur skulle ha någon chans att lära mig fjärilssim?
Såhär fint och fullpackat var det. Jag har lärt mig att flaggorna, som hänger över basängen så att ryggsimmarna ska se när de närmar sig kanten, måste vara varannan färg. Jag vet inte varför, men det är reglerna och det vara bara okej den här tävlingen eftersom det var säsongens första och alla gick med på det. Gratis halvkunskap endast här på www.upupandaway.blo.gg!
Efter simmandet åkte vi till Sam's Club som är en slags lageraffär där vanligt folk köper hela travar skittles, hamburgerbröd eller vad man nu kan tänka sig behöva alldeels för mycket av. Påminde lite om IKEA i och med att de hade hyllor till taket och sålde billiga pizzabitar.
Jag levde på the edge och tog ett halvkriminellt kort på en annan kunds kundvagn. Lite ofint, jag vet, men kolla på ketchupen!
"Autobots, roll out!"
Sedan åkte vi hem för att äta revbenspjäll med Sweet Baby Ray's Barcecue Sauce och fira födelsedag. Bilden är egentligen från ditvägen, men jag tror inte att en sjö förändras så mycket på bara en dag. I bilen på vägen hem lekte vi tjugo frågor, och som alltid ledde det till mycket skratt och förvirring. Den i särklass bästa rundan var när jag och födelsedagsbarnet Chels körde en runda ensamma och det var hennes tur att tänka på en person:
 
"Is it a boy?"
"No."
"Is she real?"
"Yes"
"Ehmm, does she live in America?"
"No."
"Is she an actress?"
"No."
 Okay, is she a singer?"
"No. Or... She hasn't released any songs."
"Oooh, okay... Is she an athlete?"
"She used to be."
"This is difficult. Umm.. Does she live in Sweden?"
"Yes!"
"Oh... Is it my sister?"
"Yes it's Karin!"
"xD"
 
Som ni hör har jag världens sötaste värdsyster. Hon kom ihåg att jag sagt att Karin också hade spelat fotboll vilket är så himla gulligt, men det som tar priset är ändå att hon ba 'Hon har i alla fall inte släppt några låtar'. Excuse me while I D'aaaw!
Eftersom vi hade ett födelsedagsbarn i huset slog jag snabbt in Kexchokladen och Gott och blandat påsen. Sen, så fort GoB påsen öppnades ville folk såklart smaka på de svenska delikatesserna, så jag tog fram Bilarna och Gott och Blandat Surt också. Allt utom det som var lakrits måste jag rubricera som en småskalig succé. (Vi hade bland annat kul åt att blunda och försöka gissa vilken färg på bil vi åt. Jag passade på att briljera med 0/3 rätt.) Lakriten, speciellt det från den salta påsen. För mig som brukar bränna sönder gommen med turkisk peppar är det en ganska "snäll" lakrits" men har man aldrig smakat något liknande förut kan det få en att haja till som om man ätit brännhet tomatsoppa.
Här har vi födelsdagstårtan, i USA kallad en fruit tart. Det är kanske enklast att kompromissa och kalla det för en födelsefruks tarta. Jag böjar om: Here it is, the Födelsedags tarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela