Spirit week Dag 5 'blue & white day' + peprally

Publicerad 2013-11-01 04:34:22 i Host family,

Sista dagen av bästa/värsta veckan på året. Helt och hållet beroende på vem man frågar. Vissa lärare får nytt liv och är nästan lika engagerade som eleverna själva [läs: min oceanology lärare] medan andra tycker att klädseln ska reflektera ens position som lärare, även denna vecka. Jag tycker bäst om de lärare här som bryr sig om kläder så mycket att de varken klär upp eller ut sig.
 
Det får bli ganska många bilder idag eftersom jag själv behöver något för att friska -fiska- upp minnet. Jag tänker inte ens låtsas att jag råkar välja en matbild istället för outfit-bild den här gången. Inte för att jag var ful utan för att 1. Jag såg inte så speciell ut förutom att mina kläder var blå och vita, och 2. Mitt i det lokala yrvädret som skapas kring mig varje morgon fanns det inte något bra tillfälle att kalla fram sin inre modell. Sedan bytte jag kläder till matchstället under pep rallyt och efter det var det uppladdning inför matchen som gällde. Således anser jag att eventuell skuld inte är blablabla osv. Nu kör vi bara igång tycker jag.
Caféterian med allt pynt och övertydliga budskap om att de yngre eleverna är något oönskade just detta datum.
Vi hade vanliga lektioner som slutade runt klockan ett men jag gjorde i princip ingenting alls av vikt unde rhela dagen. På mattelektionen satt jag bokstavligt talat med ipaden hela lektionen uutan att någon brydde sig. Resten av klassen var seniors och de tog mest kort med varandra och slogs med sina lasersvärd. Vad är sannorlikheten, jag hamnar på en skola där Senior-temat är Star Wars och så blir jag en Junior som inte ens får graduatea. The odds are not in my favor.
Bild från själva peprallyt. Alla varsitylag fick gå in genom den stora ingången när resten av skolan redan var där. Precis innan vi gick in sa tjejen bredvid mig. "I don't like this." Jag kände mig som en superstar backstage och ba "Why not?". Fem sekunder senare när vi gick ut på golvet förstod jag varför någon kanske skulle tacka nej till en Justin Bieber entré. Helt plötsligt var det som jag glömt bort hur man är en människa. Det kändes som jag gick knasigt, andningen blev halvt framtvingad och leendet, leendet ska vi inte ens gå in på. Det var cirkus, komplett med dansande björnar och eldsprutande lindansare, i min hjärna. Jag kunde för mitt liv inte ens titta normalt!
Förutom cheerleader dansen som de av någon anledning framförde två gånger -gjorde det hela kanske lite speciellt, men kan ändå inte mäta sig med förra året då de tappade en tjej som typ bröt foten inför hela skolan.- och en pinsam stafett som två tjejer från laget kom sist i var huvudnumret att bästa bannern skulle utses. Här har ni vinnaren där de inspirerats av Star Wars affischen från den äldsta filmen men gjort om Luke till en Bulldog. Det är tradition att Seniors brukar vinna, men jag tyckte ändå att de hade den bästa av de fyra.
Den välförtjänta andraplatsen gick föga förvånande till Junior bannern. De flesta av er som inte älskar Star Wars och äger en radio tycker nog att den här var snäppet vassare och jag kan se var in kommer ifrån, men det spelar ingen roll i high school världen. I alla fall inte när det bara är lärarna som röstar ;D
 
Dagens personliga favoriter: Det var lite svårare idag eftersom de flesta bara hade en massa färg och då ser många nästan likadana ut. Som tur var dök en ambitiös senior upp på mattelektionen utklädd till R2-D2. DEt kan inte varit bekvämt ett gå runt i den där enorma colaburken, men det finn bevisligen inte mycket man inte är villig att göra denna dag. En annan var en footballspelare som var utklädd till Darth Vader. Masken var till och med på, ända tills hans cheercaptain flickvän dök upp... Ja, ni kanske fattar varför jag inte lägger upp bilder.
 
Sedan var det ju den där matchen som inte gick enligt planen. Det är ingen bra idé att dra upp det igen, jag kommer bara att njkfdekalniocrek. Speciellt eftersom matchen blev så laddad, med deras klack som agerade eldare. Tackar så hemskt mycket för det. Det hade varit så tråkigt att åka dit och bara få spela fotboll.
Istället får ni en bild från den svinkalla Battle of the Bridge matchen mot South Portland som såg slutet av efter att skolbussen tagit oss hem från Biddeford. Vi vann ganska klart med ett par mål tror jag, om min frostskadade hjärna minns rätt. Hurra för oss eller något.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela