Que?

Publicerad 2013-11-22 06:19:00 i Host family 2.0,

Hola mis amigos! La chica salta de la valla.
 
Nu har min digitala spanskaundervisning med Rosetta Stone kommit igång och jag har aldrig varit med om något likande. För det första använder de sig bara utav bilder för att förklara ord och översätter alltså ingenting, helknaos eftersom bilderna inte alltid är helt tydliga och vissa ord är svåra att förmedla.
 
För det andra har de massa taluppgifter där jag måste säga fraserna och jag lovar att den säger fel 1/4 av gångerna, om inte mer, även med enkla meningar på typ tre ord. Jag får nästan utbrott varje gång den gör fel-ljudet. Precis som med Björnes Magasin-spelet på svts hemsida när man missade trapetsen -Karin du vet vad jag pratar om- och Björne sa "Miss, men det gör ingenting!" kommer det här fel-ljudet att förfölja mig i många många år.
 
För det tredje får jag upp bilder som de här:
Hjelp, jag får skrattatacker mitt på lektionen när jag är inne på datorn med hörlurar. Det gör mig inte direkt till student of the month, om vi säger så.
 
Catching fire hade premiär här idag, min värdsyster gick och såg den med sina kompisar, men jag kunde inte gå eftersom det var träning idag igen. Och imorgon. Sedan blir det träningsmatch(er, tror jag) på lördag. Aaaah! Jag kan inte missa den här filmen också. Det finns en del saker man måste vara beredd på som utbytesstudent, men det klarar jag bara inte.
 
Vet fortfarande inte om jag kommit med i laget. Det är lite förvirrande, vi är för många för ett lag, men det kommer inte finnas ett JV lag och ändå har coach inte sagt något om vilka som inte får spela matcherna. Dock så har jag fått matchställ, så bänkvärmare i värsta (eller bästa, tänk hur mycket jag kan göra bort mig!) fall viket känns mer än vettigt med tanke på min erfarenhet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela