Et tu, Skype?

Publicerad 2013-11-17 07:57:00 i Host family 2.0,

God morgon familjen, mormor, mostrar, mattetjejerna, Klara, Linnéa och Clara!
 
Tänk vilka fördelar det finns med att bara ha 15 läsare. Du kan hälsa till alla utan att det tar tre-till-fyra arbetsdagar, det känns inte lika taskigt att dra ett internskämt lite då och då, även om någon skriver en anonym kommentar kan jag lätt matcha ip adressen, vi är precis lagom många för att sätta ihop en bokcirkel eller kanske ett stort dansband etc.
 
Vilken dag det har varit, många fotovärdiga tillfällen! Även om det egentligen inte säger så mycket eftersom jag tar kort på när något har klottrat Del Taco på ett bord, men idag var det mycket viktigare än så. Jag var i Maines huvudstad Augusta på mitt första Swim Meet någonsin och tittade på två av mina värdsyskon tävla, en av dem precis på dagen nio år fyllda. Givetvis blev det tårta på kvällen, eller Fruit tart som de kallade det. Jordgubbar, hallon, kiwi, blåbär. Mums.
 
Sneaky peaky.
 
Jag hade laddat inför ett superlångt och fint inlägg, men sedan kom processen av sig lite när jag ringde Ebba. Oftast brukar jag kunna skriva inlägget efter att vi pratat, men idag blev det andra kanelbullar. Problemet med att prata på Skype är att det är precis som att äta kladdkaka, när man väl har börjat är det i princip omöjligt att avsluta. Det griper tag i en och släpper inte greppet förens klockan är 00:28 och man har pratat i över tre timmar.
 

Listen, and understand. That skype is out there. It can't be bargained with. It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear. And it absolutely will not stop, ever, until you are dead. Or at least late.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela