Aj sörvajvd dä gejm!

Publicerad 2013-11-24 05:04:00 i Host family 2.0,

Hör och häpna Sverige: Jag spelar Varsity basket! Hela veckan har det varit extremt oklart vad som egentligen gällde, men imorse visade det sig att inte alla som gått på tryouts skulle spela. Hade man fått matchställ var man med i Varsitylaget och som ni vet fick jag det igår. Nummer 0, vilket kan ses som ett väldigt poetiskt sätt att säga att jag är en nolla.
 
Riktigt så självkritisk ska jag inte vara, jag fick spela i båda våra matcher och de gjorde bara typ tolv poäng sammanlagt när jag var inne. Hehe. Men vi vann ändå, vilket kanske var anledningen till att jag fick spela över huvud taget. I första matchen fick jag tre fouls (ingen aning vad jag gjorde fel) och i den andra hade jag bland annat två felsteg. Behövs knappt förtydligas att nr. 0 inte gjorde några poäng idag.
Våra väskor var inlåsta i ett klassrum så ni får en bild från slutspelsmatchen, när det fortfarande fanns löv på träden.
 
Resten av dagen har jag mest tagit det lugnt, städat och tvättat litegrann, men mest suttit framför tvn. Det gör jag faktiskt just nu. Min vmamma startade netflix på tvn och vi har sett två och en halv film hittills. Den bästa tycker jag har varit en remake på Ice Castles. Orginalet kom ut 78 men den här är från 2010 och en typisk sleepover film enligt mig.
 
Jag hittar alltid ny musik när jag ser på film!
[Britt Nicole - Safe]
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-24 13:13:53

Grattis till "nollningen" !
Det verkar som om basketdomarna är mer stingsliga än fotbolls d.o.
Blir det innefotbollsmatch idag ?
/P

Svar: Det är mycket vanligare att få varningar i basket, men det känns lite töntigt faktiskt när folk får straffkast varannan minut. Jomenvisst, vi ska spela sex matcher totalt så det är ett par kvar!
Ida Eriksson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-25 06:25:52

Jättekul att du kom med i laget, måste vara din kämparanda och snabbhet som gjorde susen. Grattis!
Kram
Mamma
PS Vad önskar du dig i julklapp?

Svar: Tack! Jag har redan fått en resa till USA, snälla köp inget till mig! Det kommer att komma fler jular då presenterna inte kostar dubbla priset att leverera. :)
Ida Eriksson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-25 22:27:29

Jag måste skicka en julklapp åtminstone annars går mitt mammahjärta sönder <3
Karin hintade nyligen att hon fick för få julklappar förra julen. Det är ju er sista "barnjul" om ett år blir det "vuxenjul". Passa på att önska något "barnsligt".
Pussar i massor!

Svar: Men jag vet inte D:
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela