Snöledigt och la chica más popular (igen)

Publicerad 2013-12-18 04:45:55 i Host family 2.0,

Eftersom jag bara lagt upp bilder de senaste dagarna har jag extra mycket att skriva om idag. Skolans fritidsaktiviteter blev inställda, inklusive min basketmacth, och de pratade om att ställa in imorgon också eftersom vi ändå bara skulle gå till tolv av någon anledning. Garanterat kommer vi säkert att ha skola ändå, eftersom jag skrivit om det här på bloggen. Jag borde egentligen skriva att vi inte kommer få en enda ledig dag på hela året. En ny lag röstas igenom så att till och med helgerna blir skoldagar! Ahlgrens bilar förbjuds för all framtid i USA!
På tal om det...
 
Visste ni att: Vinbär finns inte här i USA. Det blev förbjudna enligt lag här i Amerikat efter att det visade sig att de förde med sig en svamp som tog ihjäl träd här borta. I vissa stater har det tillåtits litegrann på senaste tiden, men min värdfamilj visste inte vad det var för något. Stackars alla amerikanare som aldrig har smakat på svartvinbärste.
 
Det jag egentligen ville prata om är post, men det tog som vanligt lite tid. Nu har jag i alla fall kommmit hit, till ämnet, och då är det bara att försöka säga så mycket som möjligt innan kommer av ämnet igen. JAG. FICK. JULPOST. AV. SLÄKTEN. Sådär, kort och koncist, det gick ganska smärtfritt. Tack så hemsk mycket för godiset och presenten! Godiset har jag redan smakat lite på och kan intyga att det var superdupergott. Presenten har jag inte öppnat, men locket kan ha råkat glida åt sidan litegrann och jag tyckte att det såg lovande ut ;D
Som ni ser är vingumminna i princip uppätna redan, det var faktiskt därifrån jag fick svartvinbärsfrågan. Jag sa att jag tyckte att de smakade ganska likt riktiga bär, för att vara godis, men de sa att de inte visste vad jag pratade om eftersom de förstås inte hade en aning vad blackcurrant var för något. Nu vet ni det, som en get.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela