"Let's bake a cladcake!"

Publicerad 2013-12-03 06:50:00 i Host family 2.0,

Det är mörkt, jag är kall och klockan är tolv. Inte en av mina bästa dagar här (men inte heller den sämsta och det är ju alltid något).
 
Humör: Stephenie Meyer efter att hennes halvfärdigskrivna femte twilight bok lades upp på internet.
 
Om jag gjorde ett inlägg om thanksgiving just nu skulle ni bara få en bild på en lada stackars livrädda fåglar påväg till slakt. Det är inte en särskilt smickrande, eller rättvis för den delen, beskrivning av en av de bästa dagarna sedan jag kom till Maine, så med det gör vi som laoch röstar om och hoppar över, tycker jag.
 
När allt går ner är det bra att fokusera på det postiva, eller mat om det är snålt med det tidigare. Åh, det låter som Norlie och KKV! När allt går ner (när allt går ner, när allt går ner). Ääär det bra att. (så är det alltid bra att.) Fokuserá (på det, på det.) Poo-sii-tiv-a. (Poo-sii-tiv-a). Ser ni vad bra jag är på att vara uppåt, min hjärna skapar sånger om det. Jag är positivismens Mozart - Jag är Pozart! Jag hade någonstans jag skulle komma med den där första meningen, men efter allt kompositerade tappade jag inte bara tråden utan hela nystanet.
 
För att leva upp till mitt namn kan jag medela att jag idag fick till baka den där infernaliska underbart lärorika uppsatsen om Huckleberry Finn jag hade i läxa under lovet. Min lärare rättade andra delen under min Study Hall och när jag fick tillbaka den hade jag fått 4.0 - det bästa betyget man kan få. Det gjorde faktiskt min dag, eller jag var ju fortfarande sentrött och ville mest sova under alla lektionen, men om jag hade fått dåligt betyg på uppsatsen had jag tagit fram en kudde och faktiskt gjort det.
Det där snirkliga är strecket över hur man använder språket, och min lärare strök bara över det. Troligtvis eftersom det inte var poängen med uppgiften och jag ska inte behöva lida för det. Vilket är riktigt tur eftersom jag inte läste igenom det så noga efter allt ändrade hit och dit med meningarna. Några has/had oc liknande var pinsamt uppenbart fel... Men det gör ingenting om man heter Pozart!
Medan jag håller på får ni en bild på den kladdkaka jag och mitt yngsta värdsyskon bakade igår. Jag har nu märkt att de inte har vaniljpulver alls. Jag trodde att de bara föredrog vaniljextrakt i den här familjen, men det gåt inte att få tag i vanligt vanlisocker. Annorlunda. Eftersom det var första gången de skulle äta Sveriges kulinariska (Vad heter baklagningskonst - bullinariska? Här skapas nya ord på löpande band!) gåva till mänsligheten tog jag det säkra före det osäkra och översatte ett välbeprövat svensk recept till deras cups. Det blev ändå lite halvriksigt när vi skulle mäta upp 1.06 cups av socker, men det funkade finfint och den blev supersmarrig.
Någon som är förvånad över att det nu efter 24 timmar bara finns en liten bit kvar? (Not for long ;D)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela