GOD JUL!

Publicerad 2013-12-25 07:36:33 i Host family 2.0,

Godaste av jular till er alla! Jag hoppas att ni fick allt ni önskade er, utom det tredje viktigaste, så att ni har något att spendera mormor eller farmor pengarna på. 
 
Gissa vart jag längtade när min lilla familj visade upp sina julklappar på skype. Den här dagen har varit så, inte julafton. Det är det bästa sättet jag kan sammanfatta den.
 
Stämningen var som man kan förvänta sig med snö, julgodis, presentinslaging och annat som hör julen till. Jag hade en rolig dag, det var inte det, men den 24 december har alltid varit så annorlunda. Skidor fram tills lunch, allmänt julstök + julbord, Kalle Ankas jul, klappar och så vidare. Men i år.. Jag vet inte ens hur jag ska börja beskriva dagen.
Dagens Uppstigning: Runt 10 på morgonen efter att jag i någon timme rullat åt både höger och vänster i sängen. Värmefilar är farliga!
 
Dagens Konstigaste: Att vakna och veta att julen i princip redan var över i Sverige. Definitionen av antiklimax.
 
Dagens Lataste: Moi sans tvekan.
 
Dagens Smartaste: När jag försökte använda telefonens wifi för att skriva till Karin att vi hade fått ett(temporärt) strömavbrott. Träden här har blivit täckta med ett så tungt islager att de inte orkar med tyngden och ramlar över ledningar :O
 
Dagens Mat: Kinatakeout (med hemmagjord Chowder -skaldjurssoppa- vid sidan om) blev vårt "julbord". Ovant men gott, speciellt chowdern.
 
Dagens Film: The Santa Clause 2  - En film som jag lyckats missa varje jul fram tills idag, hur det nu varit möjligt.
 
Dagens Shoutout: Till Tomten som vi hoppas ska tycka om mjölken och kakorna, och morötterna till renarna, som lämnats framme på bordet.
 
Klappat och klart inför imorgon. Vi kommer inte öppna paketen det första vi gör, men det gör inget eftersom vi också får en julstrumpa som det är fritt fram med så fort man vaknar! Det är nog bäst att jag somnar nu så att hinner sova några timmar innan jag- troligtvis garanterat- blir väckt av en nioårings muntra knackning på min dörr.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-12-26 00:08:04

Vi saknar Dig kopiöst mycket! Det blev inte riktigt julafton som det ska, när inte du var här, men det var härligt att skypa med dig!
Hoppas att du får en underbar jul hos din värdfamilj!
Massor av pussar och kramar!!!
Vi kan väl skypa igen imorgon?

Svar: Skönt att höra ;) Ja, det kanske vi kan, men inte så länge isåfall. :)
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela