En vanlig dag att minnas

Publicerad 2013-12-29 07:22:00 i Host family 2.0,

Dagen efter skidåking, dvs. vaknade elva och hade lagom ont ungefär överallt. Jag vet att jag är lat och balablabla, men det är som det är. Efter en dusch latade jag mig på diverse soffor och sängar fram tills sex, då vi åkte över till familjen som vi åkte skidor med för en trevlig kväll. Eller jag och Alicia, som är den äldsta av mina värdsyskon, åkte över lite tidigare och åt middag där. Pasta med pesto, sparris, räkor, pilgrimsmusslor och lite parmesan på toppen! Holy schmoly vad gott det var, iväg med er och hitta ett recept genast, är min officiella åsikt.
 
Vi spelade ett spel i två lag då man skulle läsa kort med en text på, t.ex. Ten King A Boat Chew, och komma på vad den riktiga frasen var. I början fattade jag ingenting, men det var kul ändå och efter ett tag kunde jag till och med komma på ett par, förutom vissa namn som var med. Vilken svensk har koll på massa gamla American Idol vinnare lixom? Sammanfattingsvis en minnesvärd dag med väldigt härliga människor. Det är synd att familjen bor i Philadelphia för det mesta och åker vidare till Kanda imorgon.
 
Inna de andra dök upp titade vi på humorserien Parks and Recreation med Amy Poehler. Jag har inte skrattat såhär mycket sedan jag försökte applicera min egna eyeliner. Jag varnar för udda tv men rekommenderar starkt, det är extremt quoteable.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela