Howdy folks!

Publicerad 2013-08-21 02:56:00 i Fotboll, Host family,

Idag slapp jag gå upp tidigt för ett styrkepass innan den 2,5 h långa träningen. Jag är inte den som brukar lata mig (Jaja pappa, ingen bryr sig vad du tycker ;D), men efter två veckor av resande utan riktig träning så kan jag erkänna att det faktiskt är lite ömt och stelt här och var. Eller överallt. Det är dock bara att hålla ut eftersom schemat ser ut ungefär såhär under den två veckor långa uttagningen.
 
Jag kan i alla fall glädja mig med att jag inte måste börja träningen 05:30 för att det bara är 30 grader så tidigt. Clara (www.claris.blo.gg) är inte lika lycklig och har många roliga mornar att se fram emot. Clara, jag rekommenderar att du börjar varje dag med att lyssna på Get 'cha head in the game från HSM för att tagga till på morgonkvisten!
 
Idag gick jag upp tio och åt frukost, sedan cyklade Aaron (lillebrorsan), Chessa och jag till en gräsplan och sparkade lite boll i ungefär en timme. När vi kom tillbaka hade pappan börjat fixa oss jättegoda ägg, ost och skink-bagels. Jag brukar inte gilla de där fördömda degbröden, det är som om de stoppat in en hel limpa bröd i en donutform, men de här var rostade och knapriga. Jag skulle tagit en bild, och hade mobilkameran med mig, men i matglädjen råkade glömma bort det. Ni får en bild på min säng istället, precis som jag lovat, städat och klart!
 
Träningen gick bra förresten, det är precis så varmt och jobbigt som man förväntar sig! Eller bra och bra, vi hade turnering med åtta lag där alla mötte alla och man skulle göra så många mål som möjligt. Vinnarna gjorde 29 och 31 mål, mitt lag kom på åttonde plats med starka 6 mål. Som sagt, Go Team! Vi hade kul ändå, så det gjorde inte så mycket :) Idag är tydligen också Chicken Wing Tuesday på ett ställe som heter något med Big Buffalo, så sedan åkte jag med några av tjejerna i laget dit.
 
Fitzpatrick där uttagningarna sker.

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2013-08-23 15:51:03

Tack för tipset, jag ska börja lyssna på den när vi har tidiga träningar (fast i hörlurar förstås eftersom alla andra i huset sover...)

Svar: Hörlurar, jag har ju alltid sagt att du är så smart Clara!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela