Det rullar på

Publicerad 2013-08-19 08:02:00 i Host family,

Detta är tidsinställt och skrevs söndag förmiddag, jag vill inte överrumpla er med inlägg.
 
Så jag har träffat Chessa nu, och vi ska ha dubbla fotbollsträningar varje dag i två veckor, det är ungefär som uttagning till skollaget. Jag har inte berättat så mycket om min värdfamilj, men de har 3 barn som bor hemma och en 20ish åring som går på College i Florida. Andrew är ett år yngre än mig och Chessa är två år yngre, yngst är Aaron som är 00a. Alla tre spelar fotboll och Chessa var startspelare i deras varsitylag som freshman. För er som inte förstod alla amerikanska begrepp kan jag säga på ren svenska att hon med 99% säkerhet är svinbra. Jag har inte riktigt sett någon av dem spela, men jag tror att det finns risk att det blir lite pinsamt imorgon bitti kl 07.30 när vi kommer till träningen.
 
Idag var vi på stranden innan vi hämtade upp Chessa från hennes Englandresa med sitt klubblag. Det såg ungefär ut som i skåne eller på västkusten. Det tycker jag faktiskt är lite tråkigt. Förutom vägskyltarna, språket och alla Dunkin' Donuts ser det ut som jag har åkt fem timar söderut från Stockholm. Man kan ju inte få allt.
Jag avslutar med en bild på sängen jag sover i och mina ouppackade saker. Jag har faktiskt fixat till det nu, men jag ville bjuda på lite opolerad verklighet innan jag gjorde det. Det är väl så riktiga bloggare gör?
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-08-19 19:59:24

Haiii!!
(i och med avsaknad av ansiktsbok kör jag här istället)
Ohmygaaad du är i USA! Och New York! Åh, hoppas allt är bra, det verkar som om det i alla fall. Och tänk, du kom på ett bloggnamn, ett riktigt bra sådant :) Super excited to read all about the American dream!

Det känns jättekonstigt att du inte är här nu när skolan börjat på riktigt... Det har börjat en ny tjej i vår mentorsgrupp, som var i USA förra året, hon verkar jättetrevlig så det är kul :)

Vi får höras snart!
//Johanna

Svar: Ohmajgadd jag vet! Det känns lite overkligt, men nu när du säger att det har kommit en ny elev blir det faktiskt påtagligare. Det är ju bra att in blir vänner med henne, så är det inte ojämnt längre! Bara ni får plats med en till när jag kommer hem ;D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela