PROM!!

Publicerad 2014-05-20 06:25:00 i Host family 2.0,

It's happening, for real this time! Everyone to battle stations, grab your curlers and mascara! Showtime everyone, no time to spare! Polish those shoes! Hide that sweatshirt! Don't you dare touch that, so help me God!
 
Då var det dags, Dagen P. P som i ePic, Prefekt, eller Paprika. (Jag vet inte, jag fick panik och mitt huvud lixom fastnade på ordet, men paprika är min absoluta favoritgrönsak och det serverades paprika, så ganska passande är det ändå.)
 
Med en så fantastisk homecoming som jag ändå hade i Portland, trots att jag skulle byta familj nästa dag, var förväntningarna på Prom ganska höga. Som ni kan höra höll dock kvällen samma fina kvalité, måste nästan säga bättre, och jag dansade sönder min 66 dollars hairdo (haha wtf vilket jävl rån jag trodde det skulle gå på ca 30 innan jag var halvvägs in?!) på typ tio minuter.
 
Det var over the top och töntigt många slowdances, men jag had ändå kul. Vafan, en månad kvar, bara kötta! Vad är det värsta som kan hända? Förutom att bli hemskickad, vilket jag i och för sig faktiskt har sett. Men fan, YOLO missbruk bara för en kväll.
 
 
[Maskinen - Alla som inte dansar]
Denna låten spelades, I shit you not. Det var ett internskämt med ett par tjejer när vi pratade om hur strikta reglerna för musiken var, men hon som gjorde spellistan lade till den, på riktigt, och DJ:en spelade den, på riktigt. HAha, det blev ännu bättre av att hälften av amerikanarna bestämt sig för att inte dansa över hududtaget förutom under deras sjuttioelva slowdances (bakvänt, tyckte jag, och tog drickapaus när I will always love you spelades). Steelt.
 
En finfin blandning av lite allt möjligt. 1. Jag går till hårsalongen som en riktig hurtbulle för att få håret fixat. 2. En bild på den där blomgrejen tjejer brukar få *HSM voice* "Don't know what a corsage is?!" 3. Min middag. Jag, min dejt och tre andra uppiffade människor åkte till en restaurang innan the thang började. 4. Lite fint sällskap i väntan på att bli insläppta. De var väri exajted.
1. Timewarp tillbaka i tiden och annat format på fotona. 1. Min frisyr, med en inbakad fläta på andra sidan av knoppen. 2. Min sminkning och Paige som jag har att tacka för min sminking (även hennes mami). Gracias! 
Såhär såg vi två ut när vi var färdigfixade. Vilka bejbs va?! Ring brankåren, för här är två farligt heta tjejer. Fast nä. Men när vi snurrade så åkte klänningen Wohoo! så vi kände oss som prinsessor, och det var typ lika bra.
1. Kolla vilket fint par, matchiga och allt! Hennes klänning var verkligen sjukt fin iärrel och hon såg precis ut som en bond Belle. En liten tjej på restaurangen frågade henne om hon var en prinsessa. (Hon sa Nej.) 2. Das me and mah homeboy for the night :)
Obligatoriska crappy partybilder. Två och tre är från Prom King och Queen grejen. De som vann förtjänade verkligen det, väldigt reko människor måste jag säga.
Temat var röda mattan, vilket syns litegrann i bakgrunden där de har en clapperboard. Jag måste verkligen öva på mina poser. I nr två har vi en fimstjärna till höger och en skrämd fiskmås till vänster.
Tadaa, folk som jag känner i fina kläder!
Dessa bilder är tagna 01:36 respektive 03:35. Den första visar vad jag åt, French Toast med lite frukt och caramel sauce, på Denny's i Bangor (45 min bort). Den andra visar bakdelen av min frissyr och hur sissådär den klarade sig under kvällen. Fint, tycket ni inte? Det duger ju inte alls att komma hem med perfekt hår på prom night!
 
(Jag kommer nog att lägga upp lite mer bilder snart, som andra människor har tagit, så att ni vet vilka som är vilka, med copyright och så.)

Kommentarer

Postat av: Vivi

Publicerad 2014-05-23 20:34:54

Du är så vacker! Jag fick 60 likes på prombilden när jag la den på facebook!
puss

Svar: Nämen!
Ida Eriksson

Postat av: Moster!

Publicerad 2014-05-31 04:34:49

Plus alla de som jag o mormor stolt visade upp kortet för. Du var ju balens prinsessa!
Så vacker du var/ är
Stor kram och puss på dig
AK :-) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela