Mitt första Track Meet.

Publicerad 2014-05-02 06:14:21 i Host family 2.0,

Friidrott var the name of the game förra helgen när jag och tre andra elever åkte iväg för att springa, hoppa och kasta så långt vi kunde, öh, klämma ur oss. Fyra personer är ett minilitet lag även i Maine, och Bangor, där track meetet var, hade typ 80 pers som t.o.m. hade synkroniserad uppvärmning. Vi kammade ihop starka fyra poäng medan de var någonstans runt 200..
 
Så kan det gå, men jag hade kul anda, trots att jag inte bidrog med en enda poäng och mina lungor i princip brann upp efter one mile racet. Jag hostade blod, vi vet när det smakar rost efteråt, i typ åtta timmar efter jag sprungit.Tydligen är en vecka av påskgodis och bilresa till och från Philly inte den bästa uppladdningen för distanslopp. Who knew? För första gangen var det andå ganska okej, lät det som enligt min coach. Jag har ju egentligen inte den blekaste aning om vad som är bra eller inte. "I threw 25 ft in shot put." "Hells yeah!!" "..." "or not." Noll koll, speciellt eftersom de inte ens mäter med rätt mått. 
 
Något som är lite halvjobbigt, men mest komiskt ändå, är att i alla tre events jag deltog i var jag en ynka plats från final/poäng. I spjut kom jag åtta, en fot från sjuan som gick till final. I 1600 var jag sjua, två sekunder efter sexan som tog poäng. Om jag bara hade börjat sprinta lite snabbare.. Sist och minst var jag två hundradelar från en sjätteplats i 300 häck, enda trösten är att det var Paige från Searsport som tog poäng istället.
 
Jag har inga bilder på mig men ni far en bild på när en tjej från skolan kastar diskus. Det får ni tyvärr inte eftersom jag har tempotärt malplacerat min amerikanska telefon... .... ....... Den är fan borta på riktigt. Jävla bajs.
 
 
 
Resultat: Spjutkastning 71-00 ft (21.4 m), 1600 m 6:33.16, 300 m häck 1:00.89  

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-05-05 23:14:14

Oh my lord. Jag blir trött bara av att läsa om att springa... Hur gick SAT? Och när är the prom? Och när får vi se klänningen?!?! :D Kram

Svar: SAT gick okej, inte superbra eftersom jag inte hann med alla frågor. Man får så sjukt lite tid att svara på frågorna! Jag kommer skriva mer om allt det där snart, jag har bara varit så himla upptagen, men nu ska jag se till att skriva någonting.
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela