Easter in review

Publicerad 2014-05-09 03:26:00 i Host family 2.0,

Påsk, påsk, påsk. Ja, vad säger man.. Kult var det, mycket kult, men också lite annorlunda. Mer godis, äggen var mindre och riset var helt borta. Det får nog bli min sammanfattning. Lite bilder från dagen får som vanligt berätta vad som hände.
Under tiden som man sover komemr påskharen med en korg av diverse godsaker och andra smågrejer. Min korg var förutom godis t.ex. fylld med bland annat solglasögon, tuggummi och ett paraply.
"Dear Easter bunny, Can you please fill these eggs I don't care what's in them as long as I like the stuff."
Sen gick vi till kyrkan som de alltid brukar gå till under påsken när de är här i New Hampshire. Den var väldigt fin som ni kan se.
Det enda som var lite jobbigt var att katolska tjänster tydligen är väldigt prästen-prata-alla-svara, vilket säkert är kul när man går dit ofta, men jag kände mig verkligen ur mitt element. Jag satt där, försökte dra ner klännigen över knäna ochlyssna på prästen (eller heter det något annat?) så helt plötsligt ställde sig alla  tillsynes utan något tecken, och gjorde korstecken eller sa någon fras. Jag hade noll chans att hänga med, och kom inte ihåg någonting av det prästen sa, som jag lyckades höra. Trevlig engångshändlese, men tyvärr måste jag nog ge min förra kyrka i Portland lite högre poäng.
,
Matbild blev det aldrig, men det var som en något avskalad thanksgivninglunch, och dessutom (haha, Klara) var det ändå efterrätten som var höjdpunkten. En ENORM morotskaka med nöttter i, som jag inte har en bild på förutom min bit, men jag ändå måste säga var ENORM, för den var ENORM. Inte ens en pappa hade klarat av att äta upp hela den själv. Och då vet vi nog alla att jag menar allvar.
Så, det mest annorlunda med påsken här måste nog vara att den enda ägg de hade var... äggstorlek. Om vi ska vara tekniska är de flesta påskägg i också äggstorlek, men då talar vi struts istället för chickenbits. Nu var äggjatken mer av en kul aktivitet, istället för ett desperat sökande efter påskgodiset. Det fanns saker i äggen när man hittade dem, men kanse två tuggummin istället för två paket tuggummi, som det är hemma.
 
(Påsk) Hare bra där hemma! Förhoppningvis kommer det upp lite mer inlägg om philly, sat, prom och nu även Boston, dit jag var i helgen. Håll ut och klart slut!
 

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2014-05-09 08:02:08

Morotskaka i mitt <3

Svar: Herregud, jag visste inte att jag gillar det så sjukt mycket!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela