To blogga or not to blogga?

Publicerad 2014-03-12 03:21:00 i Host family 2.0,

Jag hoppas att ni inte tror att jag funderar på att sluta blogga, för det här inlägget kommer att handla om teater, och den rubriken var det enda jag kunde komma på på stående fot (sittande rumpa) förutom "O Bloggen, Bloggen, wherefore art thou Bloggen?" och det kändes inte riktigt rätt att besudla Leonardo DiCaprios namn på det sättet.
 
Hela förra veckan jobbade vi i teatergänget som om vi fick betalt för att hinna klart med alla förberedelser inför den stora kvällen på lördagen. Tidigare hade vi tre föreställningar tillsammans med två andra skolor (en på varje skola), vilket var en slags för-turné innan det var dags för den riktiga tävlingen, kallad One Acts. Nio skolor i vår grupp och de två bästa går vidare till States, för att tävla mot skolor från hela delstaten.
 
Alltså, åh! Det var bara så himla fantastiskt kul! Alla skolor hade gjort T-shirts med sin pjäsnamn, så det fanns gott om lagkänsla, men samtidigt är theater kids, som min lärare säger, så himla schyssta och stöttande mot sina "rivaler". Kanske för att man inte riktigt spelar mot varandra på samma sätt som andra sporter med mål och sådant. Det finns inget andra gör på scenen som kan göra ditt framträdande sämre.
 
I alla fall, vi fick se alla de andra pjäserna förutom den som var innan oss, och majoritieten av dem var riktigt bra. Alltså, riktigt, riktigt bra. Nu talar vi sådan skit som vi ett tilfälle när en pjäs, som jag redan sett tre gånger innan under träningsturnén, gjorde en liten ändring, bara en detlaj, som fick mig att få gåshud ner till halv ryggen. (De vann förresten. Så grymt värda det, med elevskriven pjäs och allting!) Sådan skit med killar som spelar killar utklädda till tjejer och repliker som "You wretched turd-burglar!". Då skrattade jag non-stop i 40 av 40 minuter.
Bild från prisceremonin eftersom man inte fick ta kort medans ett framträdande. Vi kom sexa, men jag är glad ändå. Vi hade en svår pjäs som domarna gav mycket bra kritik åt oss ändå. Jag klarade av att inte gå in mitt under en scen, flytta något när det inte skulle flyttas eller röra något som kunde fått oss diskvalificerade. Kort och gott, gjorde mitt job som stage crew. Dessutom fick vi, jag, ett gruppris för bästa set design, vilket var mer än vad jag hoppats på, så nu kan jag kalla min teaterkarriär för en success ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-12 08:29:29

Vad kul det låter med teatern! Grattis till utmärkelsen!

Postat av: Moster :-)

Publicerad 2014-03-12 10:55:02

Åh så roligt att höra att du trivs och har kul! Skulle gärna velat sett ditt o dina kompisars framträdande. Jaha nu kan du utöka ditt CV med några punkter som med det senaste skådespelare. :-) men också pyssel/handarbetskunnig, lärare (skildrare), påhittig och omtyckt av oss alla. Stor kram från mormor, ML o mig (AK) :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela