WAzzup!?

Publicerad 2014-01-13 18:24:58 i Host family 2.0,

Sitter i skolan och solar, chillar & steker. Vi har en match idag mot en skola som ligger 3 timmar bort. En timme till och vi kommer in i Kanada. Gissa vilken tid jag kommer att somna... Tjejernas match kl 17 och killarnas kl 18:30, sedan kommer ju ett nytt avsnitt av Teen Wolf ut. Hjelp. 
 
Det har varit lite glest med uppdatering den senatse tiden. Jag vet. Beklagligt, beklagligt.
 
Jag har saker jag kan skriva om. Problemet ligger inte idétorka, utan snarare i bristande motivation. Jag har inte det kanonkul just nu, mest p.g.a. mig skulle jag tro. Mea culpa, mea maxima culpa. Haha, nej men allvarligt talat har jag inte haft lust med mycket alls just nu, om det inte betyder en tv-serie eller kanske en bra bok.
 
Jag hoppas att det blir andra bullar snart, men just nu orkar jag bara inte ta tag i det. Jag brukar inte vara extremt social och vilja ta bussen till en galleria hemma i Sverige. Stor chans att jag ringer upp folk nu lixom. Speciellt eftersom det varken finns lokalbussar eller en galleria inom en 1 timmes radie.
 
Nu har jag skrivit litegrann i alla fall. Eftersom jag befinner mig i skolan har allt skrivits med min appleskoldators tangentbord. Utan aa och o.
 
Macbooks kan vara det mest efterblivna som skapats det senate tusentalet. Klickgrejen har bara en del, vilket betyder att man inte kan se alternativ. Tycker man till helbild kan man inte se underlisten, ens om man drar runt muspekaren. Minimerar man saker kan det vara det sista man ser av dem. Trycker man X av misstag med 17 filkar uppe kan man bara tacka och ta emot, dem ser man aldrig igen. Ingen varning. Nada, ship, nejt.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivi

Publicerad 2014-01-14 00:04:37

Djup imponerad av din skicklighet att välja ord utan å ä ö, läste texten igen för att hitta åäö utan prickar men tji fick jag!
Önskar att du får lite roligare snart!!

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-01-14 23:08:33

Äsh, it grows on you. Tänk att det är en förvuxen telefon. När du kryssar 17 flikar går du ur appen. Klickar du på safari igen är de kvar. Och när man tror att man stängt av ett program genom att klicka på rött kryss är det fortfarande aktivt tills man klickar i topmenyn och och faktiskt väljer stäng av program.

Har också bristande motivation just nu. Livet känns något segt. Sen i julas har jag tagit mig igenom 6 säsonger av Weeds. Det kanske vänder på lördag då jag fyller 18 (omg!! osv). Hoppas du hittar lite livsglädje snart. Men i annat fall så finns det ju alltid nya tv-serier att upptäcka.
Kram

Svar: Här hör man, mycket intressant. Jag kanske bara behövde en tutorial hur man ska använda.. grejen. Fast jag använder chorome istället för safari och då kan man inte hitta någonting igen och the kryss av doom används.
Det är en stor klubb, tur att tv-serier och komplettering finns. Oh Lordy, du fyller ju 18 :O omg!! osv har aldrig varit mer passande!!! Blir det fekkenation med Johanna då eller? :D
Ida Eriksson

Postat av: Maria

Publicerad 2014-01-15 22:27:03

DU ÄR HELT OTROLIG IDA!!!!! Hur tusan kunde du skriva ett helt inlägg utan att använda åäö?? ASDFGHJKL!! Det är bara helt otroligt :O
Hoppas iaf att det kommer kännas lite bättre snart men det är absolut inget fel med att bara vilja skita i allt och kolla på tv serier, försöker även intala mig själv det eftersom vi verkar ha samma problem.
Juste jag har även skaffat skype jag heter: MariaHallme , otroligt kreativt namn jag vet, men du får adda mig så vi kan skypa någon dag. Matte tjejerna försöker även få ihop en dag så vi alla kan vara samlade och skypa med dig :D

Massa kramar!!!

Svar: Tackar, det tog sin tid! Jag kanske ska lägga till det på mitt CV (när jag har skrivit ett CV alltså).
Vad bra, jag ska adda dig direkt. Det brukar oftast gå till så att jag är inloggad när jag är inne på datorn, vilket brukar vara från nio på vardagar (er tid) om jag inte har basket, vilket jag har mycket av just nu. Så ringer du om du kan prata och jag missar såklart det med en halvtimme eller så, tillräckligt för att du ska logga ut när jag ringer, och på det viset fortsätter dansen tills båda prickar in rätt tid ;D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela