MLK Helg

Publicerad 2014-01-23 03:23:00 i Host family 2.0,

I helgen firades ju Martin Luther King day, och jag vill alltid säga något smart om varje högtid så att både ni läsare och jag blir smartare, men det fanns inte så mycket att säga. Alla vet ju redan vem I have a Dream mannen är. Dagen firades för första gången 1986 men en massa stater var toffeldjur och ville inte fira honom, så först år 2000 firades dagen av alla som Martin Luther Kings dag gick under hans namn i samtilga 50 stater. Det är allt jag har för idag.
 
Förresten firas nästan ingen högtid här på den "riktiga" dagen ( t.ex. MLKs födelsedag), utan istället på en passande måndag/fredag så att de ska få fler långhelger. Får vuxna bara 2 veckors semester antar jag att man får ta till alla knep i boken.
 
Under minisemestern vid familjens stuga har jag:
  • Läst ut A Monster Calls som jag fick av Klara.
  • Börjar på The Scorch Trials av James Dashner.
  • Träffat mer av tjockasläkten.
  • Missat två basketmatcher. En för att det var för krångligt, den andra av misstag.
  • Fått ett par svinbra, om än lite korta, hyrskidor.
  • Knytit stjuttioelva par skridskor.
  • Sett New England Partiots förlora matchen som skulle tagit dem till Superbowl. Bu-hu, antar jag.
  • Lärt mig mer om Superbowl!
  • Övat som en galning på min dikt inför skolfinalen.
Sugarloaf igen, skridskor ute i naturen, värmestuga (med fantastisk utsikt, när det inte är dimma), klassisk New England middag med bruna bönor, korv och ett bröd från konservburk.

Så var det med det MVG till den helgen. Very najs, would recommend. Four for you weekend, you go weekend!

Kommentarer

Postat av: Klar

Publicerad 2014-01-23 07:18:47

Var boken bra? Jag hade inte ens hört talas om den när jag köpte den så jag hoppades bara att den skulle vara det :)

Svar: Jag gillade den i alla fall, det kändes på något sätt väldigt uppfriskande att läsa en bok som inte var en skoluppgift eller en amerikansk kärlekshistoria :D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela