Halli hallå!

Publicerad 2014-01-26 06:35:00 i Host family 2.0,

Jag har varit sjuk, trött och lat den senaste tiden. Sånt här händer ibland och då får man helt enkelt bita ihop, både när det gäller sjukdomar och bloggtorka. Usch vad fult ord det är, fy! Anyway.. Terribly sorry about this.
Det har ändå hänt lite saker hos mig, mest trevligt faktiskt, och hela grejen med bloggen är ju att dela med sig. Sharing i caring. 
 
  1. Gissa vem som kom först i skolans poem recital?! Det var inte jag i alla fall. En kille hade memoriserat en tre km lång dikt av Walt Whitman. Han var väldigt passionerad, så grattis till honom! Jag å andra sidan blev sexa i finalen, och trots att andraplatsen var delad så att jag egentligen blev 7 av tolv känner jag mig stennöjd. Många vuxna kom fram till mig och berömde mig för att jag var med trots att jag är utbytesstudent "Jag skulle aldrig kunna göra det du precis gjorde på svenska!". Mitt mål var att inte göra bort mig och framför allt att inte vinna, vilket betyder regionals, så jag ser det hela ändå som en vinst.
  2. Efter att ha sett på en massa filmer och tv-serier (Bl.a. sett färdigt på Doctor Who och kan inte sluta tänka på det, allt. Waaah! Är jag glad eller ledsen? Skratta eller gråta?!) och ännu fler trailers har jag bestämt mig för att jag gillar den här låten. Fast innan ni lyssnar borde ni titta på den här trailern. Hej mamma och pappa! ;D
  3. Det här är inte riktigt något jag har gjort, men idag fyller Clara 18 år, vilket är mycket trevligt. Trevligt är också att jag hittade den här finfina bilden på henne, från typ -83, som är väldigt fab! FELIZ CUMPLEAÑOS CLARA! 
 AWMAJGADD <3<3 VÄRLDENS COOLASTE JU!!!

Kommentarer

Postat av: Födelsedagsbarnet som inte ens är ett barn längre

Publicerad 2014-01-27 06:14:46

Nej vilken charmig bild, och muchas gracias Ida :D :D :D :D :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela