Giraff!

Publicerad 2014-01-09 07:17:57 i Host family 2.0,

Redan första veckan på Searsport hade jag bestämt mig för att inte försöka utbilda mig till en astrofysiker. Eftersom skolan har ungefär tre lektioner per block i schemat att erbjuda var ett av stätten att komma undan läxor Advanced Art. Med tanke på att mitt bildbetyg i åttan var "Du pendlar mellan G och MVG!" kan ni kanske förstå att jag var lagom tveksam till hur bra den kursen passade mig.
 
Efter två månader kan jag utan minsta tvivel säga: Jag bryr mig inte det minsta om den passar mig eller inte. Läraren är helt klockren, fria händer att göra vad vi vill men helt utan kemilärartendensen att säga "Jag kan ju inte ger er svaret!" När man inte ens vet vad uppgiften går ut på och frågar om hjälp.
 
I vårt första projekt fick vi en stor brädhög som någon donerat, från en sammanfallen lada eller liknande, orden "Gör en staty, ungefär såhär stor." och en partner. Så var det bara att låta fantasin flöda!
 
Frikadeller, nu skrev jag svinlångt igen. Här får ni se den kreativa processen, lektion för lektion.
 
Operation 'This Will Most Likely End Badly' is a go.
Det gick lite långsamt i början, så vi hann inte färdigt med miniatyren. Som sagt, använd fantasin.
"Ska vi inte göra ett bord istället?"
"Nähä, okej då."
 
Här kom vår giraff in i puberteten och växte till sig riktigt snabbt.
Nästa lektion lyckades vi sätta på cirkus tre bitar. Å andra sidan började jag bli riktigt snajdig på at borra vid det här laget.
Vi vet att halsen är ganska kort, men varför måste alla giraffer se likadana ut. Om människor får se ut hur de vill så får giraffer det också.
Tydligen går giraffer igenom en andra bupertet. Nu vet ni det som en get.
Det var dags att ställa ut konsten under några dagar, även om de inte var helt klara.
Som alltid när man börjar måla och färglägga känns det först som att man har förstört allt sitt hårda arbete.
"Okej, det kanske inte blir jättefult ändå."
TAADAAA! Fjuff, det blev ju riktigt bra ändå. Propotionerna kunde man kanske ha jobbat lite på, men ser ni löven på väg ner till magen??? Det är some real shit och punkt slut var det med det.
 

Kommentarer

Postat av: Vivi

Publicerad 2014-01-09 22:48:07

Jättefin giraff!
Ja, låter som en mammakommentar men jag menar verkligen det!
Fiffigt med löven åsså.
Kram

Postat av: pappa

Publicerad 2014-01-09 23:15:57

fantastisk skapelse!
Jag är djupt impregnerad.
I min bok ligger detta mellan MVG och exceptionellt bra.....

Postat av: Johanna

Publicerad 2014-01-10 23:06:24

Mycket imponerad! Moderna museet nästa liksom, eller kanske Världsutställningen! MVG :D

Postat av: AK, Momo

Publicerad 2014-01-11 23:03:46

Duktig/duktiga byggmästare! MMMVG rena rama proffs!! :-) på tal om halsen en giraff har lika många halskotor som en människa (7st) men det visste du säkert redan. Stor kram AK, mommo och ML

Postat av: HÄHÄ

Publicerad 2014-01-12 18:49:19

Trodde att den hadde halsfluss först trololololol

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela