Basketförlust, men vinst på Wendy's

Publicerad 2014-01-17 07:27:00 i Host family 2.0,

Det här inlägget skrevs på moblen tills klockan halv två (eftersom vi kommer hem så sent efter matcher) och jag orkade inte lägga in bilder, men de kommer att läggas till imorgon.
 
Nu är vi inte obesegrade längre. En förödmjukande förlust med över tjugo poängs skillnad. Det är vis sådana här tillfällen jag är glad att jag inte kan spela basket. om vi förlorat på en fotbollsplan hade jag lyssnat på deppig musik hela kvällen. Nu lyssnade jag istället på en shufflad spellista från Glee och försökte att inte dansa med (när någon såg).
Efter killarna också förlorat sin match tog vi bussen hem igen, men vi stannade som vanligt på en snabbmatskedja för middag. Innan har det alltid blivit donken, men ikväll provade jag för första gången på Wendy's. Det är lite dyrare än andra ställen och den allmänna inställningen i laget var ungefär "Why!?". Jag tyckte faktiskt att det var helt okej, visst kan man hitta billigare ställen men min kycklingburgare var saftig och utan saltgurka. Vad mer kan man begära. 
Jo, förresten, rätt pris kanske kan vara bra. I kön till kassan, när någon undrade hur mycket skatt det skulle bli på en pommes eller något, kommenterade jag hur jobbigt det var att de skulle komplicera det så väldans med skatten. Sedan när jag beställde blev priset två dollar mer, när det brukat vara några tiotal cent. 
Efter ett tag tog jag upp kvittot igen för att dubbelkolla, och min sak kostade mer än vad som stod på menyn. Jag trodde det var skatten, men den hade de isåfall lagt till två gånger. Efter många om och men gick jag fram och frågade, lite nyfiken på deras dubbelskatt var jag allt. Det visade sig att fel meny slagits in, och de erbjöd sig genast att betala tillbaka skillnaden... på 30 cent. Jag hade varit så fokuserad på att något var fel att jag inte riktigt räknat på hur mycket det egentligen var. Piinsamt. 
När han sedan behövde sätta in det på mitt kort igen för att jag skulle få pengarna tillbaka kände jag bara 'Nej.' Gissa om jag blev tacksam när han erbjöd mig en gratis chokladmjukglass istället. Det gjorde det hela nästan värt det när jag fick en glass för två kronor. Nästan.

Kommentarer

Postat av: AK

Publicerad 2014-01-17 15:15:28

Vilken otur.. Men härligt att det lönar sig att kolla sina kvitton. Tur att du kan din matte.
Mums med glass o vackert med glas!!
Stor kram AK, mormor o ML

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela