Busch Gardens

Publicerad 2014-04-07 06:10:00 i Host family 2.0,

Hemma i kalla Maine igen, tillbak till verkligheten. Nu börjar nämligen den stora upphämtningen från bloggslackandet. Jag hade det alldeles för trevligt för att sätta mig ner och slösa bort semestertid på att gå igenom bilder!
 
Istället för att gå till en svinigt dyr disneypark i Orlando åkte vi till en vanligt dyr nöjespark i Tampa vid namn Busch Gardens. Bästa beskrivningen jag kan ge är att det är en korsning mellan Liseberg och Kolmården. En blanding mellan nöjespark och zoo som ligger x antal timmar bort från där man bor. Vi såg massor av djur och jag åkte allting som såg läskigt ut.
 
Måste faktiskt skryta lite, det var som att jag förvandlades till typ Spartacus och inte fegade ur eller velade för en endaste sekund. Inte ens i hemlighet utan att säga det till någon. HAhaha, förlåt, men nu kan jag bara inte sluta tänka på en armé av spartanska krigare som åker ner för branten i Flume Ride.
 
Låten blir mer tydlig om ni rullar ner..
 
[Madagaskarlåten: I like to move it, move it]
 
 
Då ska vi se vad jag har att bjuda på:
Vi har lite välkomstskylt.. 
Så har vi lite wannabe marocko(?) och turisfolk..
Vi har lite mer turistfolk...
Vi har lite fågel hanky panky..
Vi har lite se-men-inte-röra miljöer..
Vi har lite "let's settle this aussie style"..
Vi har lite "back off u lill turd or ill feed ur intestines to my offspring"
Vi har lite arrangerat vykortsmotiv..
Lite 90 gradigt fall..
 
Lite THIS IS SPARTA!!
Lite skygga schimpanser..
Och så har vi en tiger/födelsedagsbarn som firades kungligt..
Lite pingvinerna från Madagascar (till er mamma och pappa)..
Lite I like to movit, movit! final med såpbubblor..
Lite thomsongaseller som inte kunde stå stilla..
Lite världens högsta djur på världens längsta avstånd.. 
Lite lata alligatorer..
Lite mass exodus..
Lite fast and the furious parking lot edition..
 
Och tillslut lite Over and out.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-07 23:27:10

Vad fina bilder du har tagit!

Postat av: Pappa

Publicerad 2014-04-09 20:02:08

Kul med bilder!
Jag VILL se bilder från Kennedy Space åsså !
/Kramar Peppe

Svar: SIR, YES SIR! COMIN' RIGHT UP :D Kommer imorgon, efter shoppingen, det är så mycket bilder att sortera igenom.
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela