You are the music in me.

Publicerad 2013-09-22 02:32:00 i Host family,

Jag har aldrig varit den som frågar om vi får lyssna på musik i skolan. Jag har aldrig varit den som blir tillsagd att ta ut hörluarna ur öronen under genomgången. Jag har aldrig varit den som sätter på en spellista när det är läggdags.
 
När jag får frågan vad jag lyssnar på för musik lyser inte mina ögon upp som jag ser hos andra ibland. Det känns snarare pinsamt att jag inte har ett bra svar. Alla lyssnar ju på musik, eller hur? Musikstilar kan jag ingenting om, så jag måste leta djupt inom mig för att inte bara säga Avril Lavigne som jag gjort sedan jag var sju år. Varför jag tycker det är så svårt vet jag inte. Jag lyssnar på det jag tycker låter bra. Punkt slut.
 
Nu tänker ni nog "Shit vad pin, nu försöker hon vara djup på internet och ska berätta en wannabe snyfthistoria. Hon brukade ju vara rolig, this is not what I signed up for." och det är okej. Jag respekterar er åsikt. Ni har rätt att tycka vad ni vill, men ni ska veta att ni har fel.  I'm a fakking blast, okay. A blast! För att bevisa det presenterar jag för er denna ordvits:
 
What did one cell say to his siter cell that stepped on his toe?
 
Mitosis.
 
Det är slut med det djupa nu, jag ville bara ge er lite bakgrund. Så, nu ska jag kanske ta och komma till poängen, tycker ni det? Jag ska också sluta med mina retoriska frågor. Det låter lite pretentiöst. Jag skriver inte en krönika till Svenkalektionen, eller hur? Det jag ville komma till är att sedan jag kommit hit har jag börjat att lyssna på musik så mycket mer än vad jag gjorde hemma. Det kan bero på att jag inte har lika mycket privatliv här i och med att jag delar rum och allt. Musiken kanske är mitt sätt att koppla bort omvärlden ett tag. Jag har ingen aning vad jag pratar om. Jag ska sluta prata nu. Här får ni några bra låtar vi lyssnar på här som jag inte sett högt upp på Sveriges spotify toplista. Ni har säkert hört de flesta, men det är kanske lite kul att veta ändå.
 
Drake – Hold On, We're Going Home
Zedd – Clarity
Macklemore & Ryan Lewis – Same Love - feat. Mary Lambert
 
Bruno Mars – Treasure
OneRepublic – Counting Stars Denna är på er 23:e plats, men DAMN OneRepublic, där satt den!

Sedan vill jag också dela med mig av den här låten jag hittade via Teen Wolf. Jag gillar den starkt, men ibland när jag lyssnar på den tycker jag att det känns som en Libresse-reklam. Är det bara en känsla jag får eller har den faktiskt varit med i en reklam.

Electric Guest – This Head I Hold

Juste, på den här bloggen måste alla inlägg som mandlar om musik alltid avslutas med en bild från High School Musical. Jag är ledsen, jag har inget val. Det var inte jag som skrev reglerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela