We're going to the fair!

Publicerad 2013-09-26 23:57:03 i Host family,

Igår kom jag hem sent och hade så mycket läxor att det inte fanns tid att skriva ett inlägg. Då hade jag missat hela World War Z som famljen hyrt, och det hade inte gått för sig alls. Ni vet ju hur jag blir när jag missar något på TVn, det är nästan pg13 på det.
 
På tal och TV så har Glee premiär ikväll klockan nio! Fattar ni?! Mitt första program jag får se på riktiga sändningstiden! Jag kan inte sluta använda utropstecken! Jag hoppas bara att jag kan knipa TVn den tiden, annars vet jag inte vad jag gör. Tänk åka hela vägen till Amerika bara föra att behöva sätta upp en livestream på datorn. Det är ju precis som hemma, minus Ahlgrens. Snällasnällasnälla låt inte TVn vara upptagen ikväll!!
 
Som in kanske räknade ut med rubriken var det The Cumberland Fair som tog upp min tid igår. Det kändes väldigt amerikanskt och lantigt. De hade tivoligrejer, massa djur man kunde klappa, rodeo, hästracing, tält som sålda saker, fried dough, pommes frites, pizza, sockervadd (med maple syrup smak!) och en massa hicks. Det var en massa konstiga människor där, många barnfamiljer också, men väldigt många bondiga människor.
 
Vi började hos korna och djuren, men de satte sig bara ner när vi ville ta kort med dem :c
"I don't always make great decisions under pressure... What the hell is that?! An alpaca, I got the last one!" HAHAHA OMG x'D Enda Modern Family citatet jag kan.
Min värdsyster blir tuggad på av en kalv.
Jag åkte nästan ingenting eftersom jag inte köpt några kuponger. Starship Exodus var den enda jag åkte. Förutom det fräna namnet berodde det på att biljettmannen inte kollade åkbanden när de andra gick in. Lever farligt här i the States. Idgaf all the way.
Nästan alla åkte den här, men jag var rädd att den skulle falla sönder och man skulle slungas ut i stratosfären eller något.
Jag delade denna family sizeade pommestalliken med Zoe för 8$. Det ser mycket mindre ut på bilden så det var fett värt!
Jag har bara fett dåliga bilder från rodeon, men den var ganska underhållande faktiskt. Mannen som stod och höll låda var från Texas och hade fetaste dialekten så det kändes lite som vilda västern. Om det inte hade varit så kallt och fullt av tallar såklart.
 
Jag avslutar rutinerat med ett superavancerat kollage av bilder, precis som kändisbloggarna burkar göra. Hejsvejs på er alla, nu föreslår jag att vi alla håller tummarna för att jag hinner färdigt med läxorna innan Glee börjar!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-09-27 00:28:52

Hey, troget fan här. Kikar fortfarande in varje dag och jag har dig som genväg i mobilen mellan Blondinbella och Kenza. Som sagt, du har ju nått nivån för kollage så du passar rätt bra där :)

Vad i helvete är fried dough? Vågar inte ens googla för jag är rädd att det kommer vara ett lika stort misstag som när jag googlade en okänd term ur 50 Shades of Grey. No fun.

Go Glee. Jag kollar atm. Dock på säsong två eftersom jag suger och har missat hela grejen...

Have fun!
Kram

Svar: Halloj, jag blir så glad när du skriver! Då vet jag att mina läsare inte bara är en massa spammare ;D
Fried dough är precis vad det låter som. Ser ut som en luftig rund brödbit som serveras varm med florsocker och kanel. Svingott faktiskt! Jag tror att du vågar googla om du vill. Men herregud Linnea. Jag hoppas du hade något filter på i alla fall!

Jag blir bara mer och mer taggad på Glee, har inte kunna fokusera alls på min 20 raders dikt jag måste skriva tills imorgon. Säsong två och tre är ju de bästa, så du har i alla fall något att se fram emot! Men jag tror att Peter Facinelli aka. Carlisle kommer vara med i kvällens avsnitt, så nu får du lite motivation att skynda på med tittandet :)
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela