Sir, yes Sir!

Publicerad 2013-09-11 06:28:00 i Host family,

Skoldag idag igen! Det rullar på, antar jag. Det mest intressanta som hände i skolan var att jag försökte byta klasser. Min Honors Calculus är helt bananas, jag fattar inget om radianer och runda diagram med 5pi/6 och en logaritm gånger en nolla som ser ut som den blivit delad på mitten med ett samurajsvärd. Det var konstigt dock, jag fattade inget av repetitionen men kunde det nya de gick igenom. Läraren var inte min favoritperson heller.
 
När jag sa att jag kanske var i för svår klass eftersom vi hade annan lärostil i Sverige kastade hon först en massa mattefraser på mig och frågade om jag kunde dem, jag bara "Det är nog inte samma på Svenska..." Då kollade hon lite sådär smygöverlägset/medlidande på mig och skrev ner sin(30grader)=x och ritade upp en triangel med massa a och b, inga siffror alls, och ville att jag skulle räkna ut formeln för en vinkel. "Can you solve this?" Vafanta, jag har inte gjort matte på ett halvår, och inte ens alla av dina studenter skulle klara det där på en minut! "I'm sorry, I don't speak Jerk." ville jag svara, men istället erkände jag tyst att vi inte lagt jättemycket vikt på det i min senaste kurs.
 
Hon skickade mig till studievägledaren, som hade stängt. Det tog faktiskt tre försök innan jag fick ändra mitt schema. Jag passade på att byta Physics i samma veva eftersom jag inte tror att vi kommer att bygga modellbilar hela året, och min betyg avgör lixom om jag får stanna i USA eller inte. Det blev Ocean Science och två steg lättare matte eftersom den direkt under var full.
Mina hallpasses jag fick idag. Första gången jag gick förbi en lärare höll jag upp den för henne. Hon ba "what are you doing? Oh, haha! Did you Think I was going to check your hallpass? Mitt ansikte gjorde ett inlevelsefullt försök att bli en tomat och jag fick fram att jag är en utbytesstudent. Hon skrattade fortfarande men såg förstående ut och önskade mig lycka till.
 Whatever. Your loss. Jag skulle säga Auf Wiedersehen, men det betyder på återseende..
(Så farlig var hon inte, bara den svenska humorn igen. Snälla kasta mig inte ur skolan, jag skulle inte klara mig utan era frukostmuffins!)
 
När jag kom hem hade blitzade vi och hade en team dinner, men det blir ett separat inlägg av det. Cliffhanger för er som inte vet vad blitza är. Ni kan inte ens googla det för att spoila er själva, för jag har absolut ingen aning om hur det stavas, det är perfekt!
 
Nu när jag kom hem hade jag cirka alldeles för många läxor att göra för min smak. Det var lite Psykologi och lite Modern Military History. Jag vill ju inte halka efter första veckan, och förresten kändes det som jag hade lite medvind eftersom jag bytt bort både matte och fysikläxorna idag. Vi vet alla att när en sådan poetiskt inspirerande känsla presenterar sig är det alltid bäst att hoppa i den metaforiska båten, innan den metaforriska vinden vänder.
 
Sagt och gjort,  jag kastade mig in i de glosor jag fått till MMH med fast beslutsamhet. Det är faktiskt väldigt intressant, på gränsen till fängslande Jag skyller på/tackar dig för det pappa! Speciellt skylltackar jag dig för att min intensiva läxläsning avbröts av en utvikning från ordet amphibious landing som ledde till en nästan två sidor lång handskriven text med överskriften The Guadalcanal Campaign. Den pågick mellan Augusti 1942 - Februari 1943 och det dog 31000 japaner mot de allierades 7100 man. Nu vet ni det. Men jag vet inget att stajla med om inbördeskriget med, vilket vi kommer att ägna 4 veckor åt i US History. Inspiration vet tydligen ingenting om mina prioriteringar. Eller så vet den alldeles för mycket om dem. Jag är nämligen en sådan där sorglig varelse som fortfarande vill lära sig för livet.
 
Over and out.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela