Schnorkel!

Publicerad 2013-09-30 05:56:00 i Host family,

Ciao! Jag har inte gjort någonting idag förutom att gå till kyrkan som vanligt och se gifta människor förnya sina löften. Det var faktiskt ganska många par som gjorde det, både unga och gamla. De äldsta hade varit gifta i 61 år! Så himla gulliga, det går knappt att förstå. Tänk, de gifte sig under 50 talet så de har varit tillsammans längre än Per Gessle levt. Wow, den kärleken är evig! De har gått i genom många sommartider tillsammans. Jag är så rolig :'D
 
Det finns inte så mycket att säga om dagen, men som tur är har jag missat att säga lite saker här som jag skrivit ner att jag skulle komma ihåg att dela med mig av. Jag måste varna för att vissa punkter kan vara lite random.
 
  • När vi åkte ner till Boston igår fick jag veta att de inte alltid är superpatriotiska här i Förenta Staterna, speciellt inte när man kör bil. Då är det sedvanligt, åtminstone i New England att kalla förare från andra stater för dåliga saker och klaga på vartenda beslut de tar bakom ratten. Såhär långt har jag lärt mig att det finns Massholes, New Hampshits och Mainiacs.
  • När jag hade min Battlestar Galactica tröja på mig en dag var det faktiskt en tjej som sa "I like your shirt"! Hur awesome är inte det? Mindre awesome är dock att jag var mitt uppe i att panikartat skynda till min nästa lektion och bara fick ur mig ett 'Thank you' en pinsamt lång sekund för sent innan vi hade passerat varanda. En ytterligare potentiell setback med hela grejen är att jag inte kommer ihåg exakt hur hon såg ut. Min plan är att ha på mig min Stargate:Atlantis tröja imorgon och hoppas på det bästa. 
  • Ända sedan Karin berättade om aviciis nya skiva och hit You Make Me så har jag förväntansfullt lyssnat på radion för att få höra den spelas, men de envisas med att gneta på med Wake Me Up. Jag skulle kunna tipsa dem om den garanterade succén som är You Make Me, men jag är nyfiken på hur långt tid det kommer att ta.
  • Det låter jätteroligt när amerikaner säger snorkel. Fråga mig inte varför någon behövde säga det, jag har ingen aning.
  • Idag fick jag veta att det kommer komma en påse Gott och blandat i posten imorgon. Jag är pinsamt taggad! Hoppas att jag kommer kunna somna, det blir svårt när jag vet att ett svenskt paket är på väg till min adress. The force is strong with this parcel...
 
Inga bilder togs idag, så här får ni en bild från i somras. Åh, Sverige... Jag är inte lika frispråkig med kärlek som amerikaner, men jag kan säga att jag har insett den sanna betydelsen av There´s no place like Home. Jag förstod nog inte hur många band jag har till Sollentuna och Sverige. Det är svårt att göra en restart när alla gamla program fortfarande körs i bakrunden, om ni förstår vad jag menar.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-30 07:25:28

Hej Bästaste Ida! Du får nog vänta ett par dagar till på paketet tyvärr, det skulle ta 4-5 arbetsdagar, dessutom kan det ligga i tullen ett tag, en tulldeklaration måste nämligen skrivas och bipackas.
Men den som väntar på något gott får vänta tills det landat, sorry, kunde inte låta bli...
Skönt att banden till Sollentuna är starka!
Vi saknar dig jättemycket!!
Kram!

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-09-30 17:03:22

Shit du får göra karriär som hipster i USA och vara först med You Make Me ;)

Svar: Du har alltid så smarta idéer! Jag kan bli coolast på hela skolan. "Sweda, the scandinavian hipster, nice to meet you." ;D
Ida Eriksson

Postat av: Maria

Publicerad 2013-10-02 21:58:06

Du är så jävla roligt Ida! Satt på riktigt och skrattade lite för länge i mitt rum om Per Gessle referensen :'D Kan dock ha något med att jag är relativt trött också, men men :D Har även öppnat ögonen för tumblr, I LOVE IT! Nu jag förstår vad du och Johanna har pratat om (inte helt men lite mer iaf). Saknar dig en massa <3 Kraaam!!!

Svar: Det är min taktik, att publicera inläggen så sent att mina läsare är så trötta att de faktiskt skrattar åt mina skämt ;D Awesome att du hittat tumblr, men jag beklagar på förhand att din läxläsning kommer att minska drastiskt... SAKNAR DIG OCKSÅ!! Mattetjejerna <3
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela