Reality Calling

Publicerad 2013-09-13 05:30:00 i Host family,

Någon kanske märkte att igår var första dagen jag inte skrev ett inlägg här på bloggen. Orsaken till detta var att jag vid lunchtid packade ihop allt mitt och lämnade värdfamiljen. Jag sov hos min områdesrepresentant den natten, och det letades efter en ny värdfamilj till mig. Nu är jag tillbaka hos min ursprungliga värdfamilj, och vi ska se hur det fungerar.
 
Under gårdagen var det ett tag väldigt osäkert vilken väg mitt utbytesår skulle ta. Allting gick väldigt snabbt och mycket var utanför min kontroll. Jag ville fokusera på det som pågick och se till så att jag gjorde rätt val. Eller rätt och rätt, ingen skulle bli gladare än jag om denna situation var svartvit. Det viktigaste är att jag kan leva med mitt beslut.
 
Då förstår ni kanske att jag hade lite annat att tänka på än att 'delge internätet i mina förehavanden'. Hur skriver man ens att man har ljugit för folk som bryr sig om en?
 
"Surprise! Där lurade jag er allt! Men visst var det en bra show jag satte upp ändå, nästa Oscar till Ida Eriksson."
 
"Tjena bloggisen! Dåligaste uppdateringen everr!!! Livebloggande nu från min lokala områdeskontakts hus."
 
"´alla blogg läsare: dåliga nyheter, allt fuckar ur :((((" 
 
"Trubbel i paradiset. Ti-hi."
 
Det går inte.
 
 
Jag tänker inte gå in djupare på vad som har hänt, om du har frågor så vet min familj vad som har hänt. Det jag kan säga är att det inte är någon fara med mig och att jag inte har några tankar på att avsluta mitt utbytesår. Uppdateringar kanske blir lite glesare ett tag framöver men jag kommer fortfarande bara skriva om mina positiva upplevelser. Det finns ingen anleding att gräva ner sig i negativitet.
 
Bryt ihop och kom igen

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-09-15 12:02:33

Säger som en viss Doctor en gång sa, "Life is a pile of good things and bad things, the good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things or make them unimportant."

många kramar här hemifrån!

Svar: Det är alltid viktigt att lyssna på Doctorn!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela