New England Revolution i Boston

Publicerad 2013-09-29 18:48:00 i Fotboll, Host family,

Jag kom hem klockan ett igår hann inte skriva ett inlägg, men det var en händelserik dag som jag gärna vill dela med mig av ändå. Dagen hade en stabil början då jag vakande efter elva timmars sömn klockan åtta på morgonen. Ett tag såg det ut som att jag skulle till en frukostgrej med laget, men sen fick jag veta att vi i sånna fall skulle på en match direkt efteråt och inte komma hem förens vid noon. Jag hade ingen aning om vad det betydde, men det lät sent, så jag bestämde mig för att stanna hemma och göra lite läxor. Tydligen är noon bara klockan tolv på dagen, men hur skulle jag kunna veta det. Jag trodde det var typ tolv på natten, kan inte folk i det här landet bara säga vad de menar?!
 
Fast det gjorde inget för jag fick äta en jättegod frukost ändå, i lugn och ro. Det var så lugnt att jag till och med kom ihåg att ta fram mobilen:
Nutellamackor, jorbubbar, yoghurt och granola. Nutellan var nästan helt slut och jag har inte ätit det på typ två veckor för att någon annan skulle ta slut på den. Självklart kom någon upp en kvart efter att jag ätit och undrade vad jag gjort med nutellan. Jag svarade att jag ätit upp den och då frågade hon om jag ätit upp allt. Jag fick nästan slicka upp det sista så lite det fanns kvar ju! Två veckor, två hela veckor hade man på sig att ta för sig bäst man ville, men idag var tydligen dagen. Tajmingen är på topp!
 
Sedan spenderade jag min lediga förmiddag med att bland annat färglägga lite kartor av USA plus att göra andra läxor, gå in på dn.se och se till så att Sverige inte blivit invaderat av Ryssland eller något och sist men inte minst göra lite mer läxor. På kvällen skulle vi åka och se en fotbollsmatch utanför Boston och två timmar innan avfärd sa min värdpappa att det var dags för sysslor. Min uppgift är att sopa + moppa golvet och dammsuga mattorna på nedervåningen. Jag visste inte att folk använde sopkvastar för att städa inomhus längre, men om ni ser deras dammsugare kanske in förstår. Jag vet inte riktigt vad jag kan säga om den, men jag har aldrig sett något likande förut. Det var klart på ca 45 min och sedan bar det av i bilen tillsammans med alla av barnen i huset.
Ni får bara en bild av matchen eftersom det krånglar när jag ska lägga upp bilder, men det är ändå inte så intressant eftersom jag bara kan ta kort med mobilen.
 
Mötet var mellan hemmalaget New England Revolution och Houston Dynamo, matchen slutade 1-1 och det sköts fyrverkeri när Revolution gjorde det första målet. En öl kostade 11$ vilket nästan borde räknas som stöld och de människor som gick runt med lådor på magen hade ingen växel med sig så att de bara skulle behöva ge tillbaka 2$ istället för 2.50. En mamma synade pizzakillens trick dock när hon förslog att han kunde ge två pojkar som köpt en pizza var en dollar att dela på. Det var fett sneaky, han sa att han hade slut på växel, men sedan gick han och  hämtade nya pizzor och kom tillbaka med samma "I'm out of quarters, is it okay anyway?" De hade fried dough dock, och den kostade bara 4$ vilket jag tycket var helt ok pris när jag frös och var hungrig igen kl nio. 
 
Goda nyheter! Linnéa undrade vad fried dough var i en kommentar och jag hade ingen bild att visa, men nu har jag det. Typ. Jag var inte riktigt snabb nog och råkade ta en tugga innan jag kom på mig själv, men ni ser nog ändå. Det var faktiskt inte så superdupergott som jag tyckte när jag bara åt en tugga första gången jag provade det, men fortfarande tummen upp på det! Kanel och florsocker, hur rätt kan det bli?
Taadaa! Man kan nog dra några vetenskapliga slutsatser baserat på min T-Rex tugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela