Lite sånt som jag lovat/missat

Publicerad 2013-09-17 09:27:00 i Fotboll, Host family,

Inlägget innan jag Hasta la vistade min värdfamilj temporärt, sa jag att jag skulle skriva om en team dinner. Nu när jag ser tillbaka på det borde jag bara ha I'll be backat dem, men det är mycket enklare att ge passande one liners om man kan resa i tiden. (Okej, den filmen kom ut 84, ingen av er fattar vad jag pratar om.) Jag gör som vanligt när jag inte vill skriva för lågt och kommenterar under bilderna. Vi var hos Merritt, och hennes mamma gjorde världens godaste lasagne och köttbullar med tomatsås!

Jag vet att bilderna har typ två pixlar och dåligt ljus och sånt ibland, men idag går jag tvärt emot vad jag alltid stått för och kör på kvantitet istället för kvalité. Vilket är passande eftersom det är så skolsystemet fungerar här.

   Här sitter vi alltså i Merritts garage, en av de få bilder där någon faktiskt kollar in i kameran. Någon minut efter att bilden över togs var Zoe snäll och gav Madison en cupcake, i ansiktet. Kate skapade modern konst. Visst ser det ut som en fågel? Precis som popcorn är de bästa idéerna misstag! Vårt dessertbord efter att alla lagt beslag på fruktsalladen och Oreo paketen. Nu har jag smakat på Snickerdoodles. Vilket antiklimax, de smakar kanel typ. Såhär i efterhand så borde jag ha insett att allt inte kan smaka som kladdkaka. En bild på en blomma jag fick och en sked. När vi skulle åka hem och jag gått ut på tomten kom jag på att jag gick runt och höll i en sked. WTF? Sedan kändes det konstigt att slänga bort den, när vi gått igenom awkwardnessen tillsammans. Standard. Jag döpte den i alla fall inte, om vi ska se på den ljusa sidan.  När jag kommit tillbaka till värdfamiljen igen gick vi kvällen efter till high school football matchen mot Deering. Vi behövde stå i kö... Redan när jag kom in till matchen ledde vi med 13 poäng. Det var inte så spännade och jag som Teen Wolf fangirl blev distraherad av fullmånen som lyste igenom en målnlucka precis som den alltid gör när människor blir lite håriga och blodtörstiga. Jag skulle ta bild på matchen, men strålkastarna förstörde allt.Då hjälpte Kate till och försökte täcka över deras bländande sken. Mycket bättre! Två tjejer från laget såg att jag tog kort. Verk it!    A och resultatet som jag alltid tar en ful bild på. Det börjar bli en fin liten tradition nu, vad mysigt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-17 10:39:40

Skulle inte ni också lira en (riktigt fotbolls-) match mot Deering ?
/Pappa

Svar: Jo, matchen har blivit framflyttad en vecka, tills på måndag. Fast jag kommer inte gå rastlös för det, vi har match både imorgon och på söndag! :)
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela