Labor day

Publicerad 2013-09-03 18:04:00 i Host family,

Igår den 2 september fick jag vara med om min första amerikanska högtid, Labor Day. Namnet avslöjar inte mycket i onödan om vad denna högtid går ut på, och inte ens min värdfamilj verkade ha full koll på varför just denna dag firades. Vad internet har avslöjat är dock att denna högtid liknar ett slags Första Maj firande. Tanken är att man ska vara ledig, men det har blivit så populärt med shopping denna sista sommarens dag att väldigt många ändå måste jobba i affärerna. Ödets ironi.
Converse och Vans går på runt 45 $ här, jag kanske ska slå till?
 
Shopping var precis det även vi ägnade oss åt. (Det kändes dock inte alls som en högtid, man kan ju shoppa närsomhelst lixom och vi åt ingen speciell mat heller, men de kanske inte brukar fira den här dagen så mycket hemma hos dem.)  Vi var borta hela förmiddagen och jag blev helt crazy och shoppade loss, en hel nagelklippare blev det! Enorma 4 $ spenderades på den, jag får nästan dåligt samvete av att slösa på mina pengar såhär. Att vi däremot hoppade över lunchen och åt på en Frozen Yoghurt-liknande glassbar som heter Red Mango har jag inga som helst samvetskval över. Det skulle möjligen vara att mitt mästerverk gick på runt 7.50 $, men vi kan väl alla hålla dem om att det är svårt att vara snål när det kommer till efterrätter.
 
Tre olika sorters frozen yoghurt; granatäpple, annanas och nutella. Toppat med blåbär, jordgubbar chocolate och yoghurt chips samt kolasås. De hade tip jars precis som alla ställen i USA, och här ville de vara lite roliga och få oss att rösta på bästa trollkarlen. Jag hade gärna röstat om jag hade vetat vem Sauramon var. A for effort men F for Fail eftersom den korrupte trollkarlen från Sagan om ringen heter Saruman, inget annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela