Godnatt!

Publicerad 2013-09-28 02:03:00 i Host family,

Idag har råkat skolka litegrann. Jag var på väg till lektionen, men det var så mycket folk i caféterian att jag helt kom av mig. Det var ett hederlig misstag, jag var superhungrig hungrig och såg ett bekant ansikte på väg till ett bord som jag hakade på. Jag kom på det ungefär halvvägs in i lunchen när jag såg en tjej från laget jag inte brukar äta lunch med (för andra gången). Då klickade det och jag ba "Jag visse att något var konstigt när jag såg dig!" Sedan fick jag komma15 min sent till lektionen, men det var inte så farligt. Ibland är det bra att kunna visa utbytesstudent-kortet, bildligt talat alltså. Tänk om jag hade ett riktigt turistkort runt halsen! Nej, nej, nej.
 
Efter skolan hade vi en bortamatch mot Cheverus, den kyrkliga skolan vi vann med 4-1 mot under the pre-season. Så trevligt skulle vi inte ha det idag, 0-0 efter två 5 minuters golden goal övertider. Det är tråkigt eftersom vi ligger över dem i tabellen och behöver varje vinst vi kan få för att garanteras en playoff plats. Det positiva var att vi inte släppte in något mål, så vi i backlinjen gjorde något rätt i alla fall. Jag spelade back hela matchen, det var skönt att slippa flyttas runt hela tiden. Jag var så sjukt trött i början men jag fick tid att spela mig in i positionen, så det kändes bra tillslut.
Bild från JV lagets match, vi spelade på en plan nedanför deras. Väldigt fin utsikt med vattnet och byggnadernas siluetter.
 
Den här veckan (och alla andra veckor här) har tagit på krafterna. Nu när jag kom hem skulle jag bara lägga mig på sängen i en minut och sov i en halvtimme. Jag tror att det är bäst att lyssna på kroppen och strunta i läxor. Jag ska bara upp och duscha och borsta tänderna. Kommer nog ligga till sängs innan nio. Vem är jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela