En vanlig dag

Publicerad 2013-09-09 04:44:00 i Host family,

Jag har det bra, mitt liv rullar på. Ibland har jag tråkigt, vad sakta tiden går. Men oftast har roligt, då känns allting bra..
 
En av låtarna jag sörjer efter att min Spotify blev Amerika-uppdaterad. Du har så rätt Ulrik; vi lever i en fest! (För er som känner mig är det här nog en av de välbekanta gånger då ni undrar om jag är ironisk eller inte, och vana trogen kommer jag inte säga ut eller in den här gången heller.)
 
Söndag igen aka. kyrkan klockan tidigt. Nytt för idag och någonsin var amerikanska pannkakor med sirap till frukost. De var i och för sig plätt-stora, men vissa hade chocolate chips i dem! Bra start på dagen. Sedan började jag se på 21 Jump Street som laddade 3 sekunder i minuten. Nej, på riktigt 3 sekunder i minuten. Vi åkte och tittade på lillebrorsans match och när jag kom tillbaka hade den fortfarande inte laddat färdigt! Det var så värt väntan dock, helt freaking.. A, ni vet, allt det där man brukar säga efter en film som Channing Tatum varit med i.
Superfint konstgräs, men jag börjar faktiskt störa mig ganska mycket på deras American football linjer över hela planen. Det är svårt att komma ihåg färgkodning i stridens hetta.
 
Här går det faktiskt att skymta lite berg i bakgrunden!
På kvällen åt vi väldigt inofficiell middag när fadern gjorde fried chicken som lades upp på ett fatt vid spisen som alla sedan bara gick och tog för sig av med handen. Jag har försökt göra lite läxa, men jag har ett tal som inte mejkar någon sense. x^2 + 3x -8=0 blir plus/minus 3,5 med kvadratkomplettering, men något helt annat med pq-formeln (-1.5 +/- roten ur 10.25) för mig. Inte bra. Har någon lösningen till detta problem, eller numret till Johan Falk? Inser nu att det där måste låta väldigt konstigt för de oinvigda. Oh well.
Winner Winner Chicken Dinner! OMG. Rofl. Ibland får jag allt till det! :'D
 
Nu hade jag tänkt att börja titta på Teen Wolf, men för 5 minuter sen kom min roomie in och släckte lyset i rummet. Darn it, klockan är ju bara.. Oj, never mind. Tror ni hon märker om jag tittar under täcket?
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-09 12:05:17

Svaret blir i båda fallen :

x = -3/2 +/- SQR(41)/2

Gör om, gör rätt och håll reda på dina
minustecken !

/Pappa

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-09-09 22:21:08

Hahahah! ^Det är bra Mats att du håller henne uppdaterad^

Ida din blogg äger, jag skrattar så tårarna rinner lite typ. :') Hoppas amerikanerna uppskattar din humor.

Kram

Svar: Haha, det går faktiskt lite trögt med skämten för tillfället. Speciellt när man inte ens kan dra till med ett ordspråk utan risk att låta galen. "If there's heartroom there's buttroom."
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela