Blackout!

Publicerad 2013-09-18 01:52:00 i Fotboll, Host family,

(Det här är ett inlägg från gårdagen som jag lägger upp nu istället eftersom blogg.se inte var samarbetsvillig igår. Jag kunde publicera Team Dinner inlägget eftersom jag skrivit det tidigare på dagen!)
 
..men inte en sådan blackout då man vaknar upp i en kohage och inte vet varför man saknar en strumpa. Den här sorten går ut på att man klär sig helt i svart. Det gällde bara fotbollsaget eftersom vi hade en match på eftermiddagen. En tjejs mamma frågade om alla i hela skolan var svartklädda och först skrattades det å den frågan, men sedan höll alla med om att det faktiskt skulle vara ascoolt om alla en dag kom till skolan helt i svart. Det tråkiga var att vi gjorde det helt i onödan eftersom Deering ställde in.
 
De sa att de inte visste att vi skulle spela, men någon i vårt lag är bra kompis med en som spelar i deras lag, och hon sa att de bara låtsades eftersom de inte kunna träna på ett tag p.g.a. regnet. Fegisar. Det är ju väldigt tråkigt för dem, men också väldigt mycket inte vårt problem. Man ska ju vara ödmjuk och sådant på bloggar, men det här är annorlunda. Om det är oklart eller om någon har missuppfattat så ska jag förklara hur det står till:
 
Alla andra möten i serien= Match där alla gör sitt bästa.
 
Mot Deering= Krig! Krig till siste man!
 

Vi tränade istället, här ser ni var jag brukar träna på gräs.
 
Annat som hänt är att jag hade min första Matte och Ocean Science lektion. Ocean grejen är inte najs. Jag trodde att vi typ skulle hålla på med delfiner och sånt, men vi måste räkna och rita ut undervattensberg och sådant. Plus att det verkar vara mycket läxor. Jag känner i alla fall folk som går i den klassen, fett sköna.
 
Matten var lite annorlunda från den matten jag gått på tidigare. Jag var lite nervös och så eftersom matten innan var lite svår att hänga med på. När jag sedan fick veta att vi skulle få en quiz och sedan hålla på med radianer och pi blev det inte direkt bättre. Om någon pratat med hemkomna utbytesstudenter om matten säger många att det är ett skämt, att man går igenom precis det man ska ha på provet innan man gör det. I Honors Calc verkade det lika troligt som att läraren skulle bjuda på tårta.
 
På den här lektionen gick vi först igenom läxan, sedan repeterade vi flera tal som var ungefär som läxan och sedan gjorde vi quizen. Med andra ord repeterade vi i princip quizen en minut innan vi gjorde den. Det enda som skilde var siffrorna. Jag hade inte ens sett det vi gjorde, (vilket var att ändra grader med decimaler till grader med ' och ''. Jag antar att det är minuter och sekunder till koordinater eller något, men det behövde man inte veta.) men det var så enkelt att fatta att jag quizen inte var svår när vi väl gjorde den. Ja, jag har ju inte fått tillbaka den en så det kan vara helt fel, men uträkningen hade två steg.
 
Det roligaste som hände på lektionen var att en kille snott med sig en miniräknare förra lektionen, som han glömt ta med sig idag och därför inte fick låna en ny. Han visste inta vad han skulle göra och gnällde till sin kompis. Hans kompis var dock en smartass och svarade: You'll have to guesstimate! Hans comeback var lite mindre witty och bestod av två ord: Shut up! Ja, den är ju i alla fall tydlig, enkel att komma ihåg. Inget fel med det.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-18 07:47:46

Symbolerna ' och " betyder minuter resp. sekunder och motsvarar 1/60 resp. 1/3600 dels grad.
Samma princip som klockan (ett varv på minutvisaren är ju en timme och motsvarar en grad)
Sjökort graderas på detta sätt också.
/Pappa

Svar: Uppfattat Kaptenski :)
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela