B-U-L-L-D-O-G-S!

Publicerad 2013-09-07 05:38:00 i Fotboll, Host family,

Jag har precis kommit hem från det mest ikoniska jag som utbytesstudent kommer att uppleva. Det var säsongens första American Football game och alla var laddade. Jag var heltaggad redan innan vi åkte till fotbollsträningen som var precis innan matchen. Det blev lite speciellt idag eftersom vi fick korta ner träningen till fördel för football-killarnas uppvärmning. De fick planen 1,5 h innan matchstart, vilket är lång tid i kontrast med att vi börjar värma upp max 20 min innan matchstart.
 
Det gjorde inget eftersom vi beställde pizza och åt i omklädningsrummet innan vi gick ut till matchen. I omklädningsrummet bredvid gjorde cheerleadersarna sig i ordning. Det var ganska kul när man kom in rummet från den stinkiga korridoren med football spelare och möttes av Victoria's Secret lukt. Man kunde bokstavligt talat lukta dem innan man kunde se dem, the smell och popularity and miniskirts. Vi brukar spela musik, men idag var coacherna på vakt i korridoren och gav stränga blickar på de som andades för högt. En tjej från laget hade sagt hej till en av spelarna i korridoren och han hade svarat "What the fuck are you doing?" eftersom de inte får prata med någon innan matchen. Jeezz, vad allvarliga de är. Man skulle kunna tro att de är med i hungerspelen (eller hela havet stormar). And it's not just that I don't want to be alone. It's him. I do not want to lose the boy with the bulldog.
 
Cheerleadersarna satte upp affischer under vår träning och band fast ballonger på hemmaläktaren. Det var verkilgen en riktiga amerikansk filmstämning med deras handmålade "#4 Can Score!" budskap.
 
Först fattade jag inte vad de höll på med här, det blåste och man kunde knappt se vad som stod på skylten...
..Men sedan kom hela laget inspringandes på planen och tog  skylten med sig. Hyperamerikanskt ju, det borde jag ha kunnat räkna ut. Till mitt försvar var det ett tag sedan jag såg på en riktig cheerleader film. Magic Mike och Peter Pan räknas inte riktigt enligt mig.
Vi sitter på läktaren och väntar på lite action. Närmast i bild har vi två freshmen som är med i Varsity. Kate, närmast, är hon som gjorde 8 mål för nån veckan sedan. Nr tre är min roomie Chessa, om ni undrade hur hon ser ut, i profil.
Precis innan matchen började. Det var mycket färre folk än jag trodde, fast det kom många fler än det är i bild nu och det var fler på min sida av planen eftersom det var hemmamatch. Det var helg också, på måndag kommer det komma fler, säger alla.
Dålig bild på resultatet. Vi förlorade med 25 - 35 vilket är mycket men inte katastrof eftersom varje mål ger sex poäng med chans på upp till två extra poäng. Det var däremot inte så kul att stå och frysa i en halvtimme när man visste att ens lag skulle förlora. I fotboll är det inte samma sak eftersom man spelar utan paus, men här står de och pratar och fistbumpar och är allmänt manliga mycket längre tid än de faktiskt spelar. Vi vet alla att ni redan förlorat, vill ni verkligen stå och dra ut på pinsamheten?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-07 16:23:02

som i en film

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela