We're in the mix!

Publicerad 2013-10-13 07:00:00 i Host family,

Lördag idag, början på Columbus Day långhelgen, uppstigning kl 8 på grund av fotbollsmatch. Vad är nytt? Det känns som det är det enda jag skriver om. Lite jobbigt för er på bloggen, det finns bara så många vinklar man kan fotografera en och samma plan ifrån. Vi har haft minst två matcher i veckan ett bra tag nu, men snart är säsongen över och om vi inte kniper en playoffplats är det slutspelat för oss.
 
Innan skrev jag att vi inte skulle ha en chans om vi förlorade våra senaste matcher, vilket vi har gjort, men nu verkar det som jag var felinformerad. Förvirringen beror på att de använder ett konstigt rankningssystem -the Heal Point system- som är baserat på din motståndares skicklighet. Det är verkligen efterblivet. Ett exempel på de är att ett lag som vunnit alla sina matcher nu ligger på tredje plats i tabellen, bakom ett lag som har 8 vinster, 2 förluster och 1 oavgjord. Det bästa är att ett lag som också har 8-2-1 nu ligger på en sjätteplats. Qué?
 
Anledningen till att vi för tilfället faktiskt har en playoff plats och är "in the mix" om att ha en i slutet av säsongen också är att vi vann imorse! 2-0  blev det, ett mål i varje halvlek. Igår på träningen avlutade vi med lite intervaller och det kändes bättre än det gjort på mer än en månad (men jag kunde inte sluta tänka på att Clara skulle ha sprungit i cirklar runt mig efter all Cross Country träning). Den känslan övergav mig troligtvis någon gång under natten och jag hade tunga ben imorse. Som tur var vi det bättre laget och kunde passa oss igenom deras mittfällt. Idag var det inte så farligt med rundflyttandet på planen heller. Jag spelade bara ytterback, offensiv mitt (rofl) och kant. Det gör inte så mycket, jag vet ju att det behövs, men det rör om ganska bra i planeten. 
 
Kameravinkel nummer 19.
 
Innan matchen hände en sak som jag bara måste dela med mig av. När vi var på väg genom idrottsbyggnaden till vårt omklädningsrum stötte vi på en ung man som man såg var en high school-sportssjukvårdare. (Det här låter kanske inte så viktigt, men det är viktig bakgrundsinformation, så håll ut.) Då vi sedan kom till vårt omklädningsrum såg vi att dörren var låst, några tjejer från laget satt utanför och väntade. Vi pratade om hur vi skulle få nyckeln; någon hade ringt en footballkille som hade en nyckelknippa och en annan undrade om ingen frågat vår sjukvårdare Ryan att bli insläppta. Då ägde ett fantastiskt ögonblick rum. Jag vet egentligen inte om det är så smart att skriva det är på internet.. Vi räknar med att ingen här bryr sig tillräckligt för att översätta, här kommer det.
 
På frågan om var Ryan var svarade vår kapten "Ryan's not here today. There's a guy named Nick." varpå min värdsyster hjälpsamt lägger till "Nick's hot." (Om jag inte var tydlig nog var Nick den person som vi passerade i korridoren, jag kan intyga att han var stekhet). BWAH! Det är så gossip girl och amerikanskt att jag inte kan hantera det! Ingen visste lixom vem nick var innan och jag bara aaaah, jag vet inte ens varför jagtycker att det är så awmajgadd!1 det går knappt att skrivanormalt längre det var bara så azvxsmfoiwrj. :OO
 
Tack för mig. (På eftermiddagen och kvällen åkte jag på äppelplockning och en Hunted Hay Ride, mer om det när klockan inte är 01 hos mig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela