Spitit week Dag 3 'Costume day'

Publicerad 2013-10-24 03:09:05 i Host family,

 
Så kan det gå. Istället för att gå runt i skolan som en SWAT team person idag fick jag gå in i rollen som sängliggande sjukling med svår huvudvärk. Aldrig har det skådats ett mer inlevelsefullt  framträdande än när jag låg i sängen hela dagen med huvudet i en kudd-macka. Spektakulärt! Jag till och med luktar rollen eftersom jag kände mig lite konstig efter matchen och hoppade över att duscha direkt när jag kom hem. Tur att det inte finns lukt-datorer än eftersom jag sa att jag hädanefter skulle lägga upp selfies från spirit week.
Tadaa! Grunden i hela outfiten är den bekväma blå sport-bh:n som kikar fram vid det högra nyckelenet. Min tanke bakom underdelen var att det skulle vara street-casual, ledigt men samtidigt hurtigt. Underdelen lade jag lite extra tid på - jag bytte från matchtröjan till ett mer personligt statement i form av en sovtröja från mellanstadiet.
 
Dagens personliga favoriter:  Äta kycklingsoppa vid kl. ett och middag vid kl. halv sju, vilket är det enda jag har gjort fram tills nu. Förutom att leka död säl i sängen såklart.
 
En trevlig sak som har hänt idag är dock att jag fått veta att det mindre dåliga av två tråkigheter kommer att ske. Mot alla odds ska playoff matchen spelas på fredag kväll istället för på lördag. Jag missar alltså inte homecoming! Halleluja! Jag missar visserligen vår sista regular season footballmatch mot South Portland vilket suger lite det också, men en missad match kan jag ändå leva med. Speciellt när våra motståndare åter igen blir Biddeford på deras bebisplan. Nu ska vi visa dem "where the cabinet should stand".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela