Spirit week shopping & Bonfire

Publicerad 2013-10-21 03:52:00 i Host family,

Kommande vecka är alltså spirit week. Veckan då alla tar fram sin school spirit och det är lika troligt att stöta på en mänsklig banan som Batman i korridoren. Jag vill inte vara den som ältar, men den här veckan om någon vecka skulle det vara perfekt att ha Jedikrafter. Då kan man ju komma dit i vadsomhelst, Hello Kitty haremsbyxor om man så vill. Skulle någon ge en problem är det bara att kalla ut dem på sin rasistiska skit -vem har sagt att Jedis måste ha bruna luggslitna rockar- och ge dem ett litet smakprov på vad en riktig Jedi kan göra...
Alla skolor har sina egna teman, Claras skola hade t.ex. både en Tourist och Twin Day om jag inte misstar mig. Vårt schema saknar båda dessa, men vi har andra roliga teman:
Pj betyder pyjamas och Mainer innebär i princip att alla får leka jägare för en dag. Blåvita dagen är dagen för the peprally (lite komplicerat att förklara, men är ni förvirrade kommer ni nog fatta på fredag) eftersom blått + vitt är skolans färger. Decade day känns lite jobbigt just nu, kul för alla hippie-sophomores och seniors som blir Wake Me Up Before You Go-Go. Mindre underhållanade för oss juniors som får the 70s. Det känns som att folk bara, lixom, levde då.
 
Det här betyder alltså shopping. Ännu mer shopping. Så mycket shopping. Hela förmiddagen av shopping. Jag köpte bara något till costume day -inga spoilers- och sedan får jag köra på den, o så populära, välbeprövade metoden improvisation.

Tha Mall, som jag kallar den i mitt huvud, är väldigt stor men den heter The Maine Mall och har en Starbucks. Det är viktigt eftersom Starbucks har wifi och inte bara äckliga kaffedrycker (De har äckliga istesorter också ;) Nej, nu ska jag inte vara sådan. Den här var faktiskt ganska god, väldigt törstsläckande.) Extra brownie points för att de lyckades få mina tre bokstäver rätt! Dagens observation är att nästan alla butiker "are now hiring". Jag trodde att det var finanskris här? Folk kanske börjar ge upp och flyttar till Europa istället.
 
På kvällen åkte vi till en tjej i lagets hus och hade en Bonfire med killarna från Varsity fotbollen. Det började lite stelt eftersom halva vårt lag var typ en timme sena, men det ändrades så fort pizzan och hamburgarna kom fram. När s'morsen var över elden var stämingen 100 gånger varmare än temperaturen. Jag trodde att jag skulle förfrysa nästippen eller tappa en tå eller något annat omysigt.
Det enda vettiga kortet jag tog innan folk började komma och det blev alldeles för mörkt för fotografier.
 
Vi ska faktiskt tillbaka till samma ställe imorgon för en team dinner inomhus, så då blir det fler matbilder. Mexican food står på menyn, men från beskrivningen låter det nästan misstänksamt likt svenska tacos. Håller tummarna så det knakar! (Inte bara för tur, köldskador är jobbiga även i USA.)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-10-21 17:42:08

Det låter som en kul vecka! Vi har ju halloween här i skolan på fredag, så då får vi också klä ut oss lite. Planerar att återanvända min rödluvanutstyrsel från förra året. Ser fram emot massa bilder från din amerikanska halloween! :)

P.S. Jag gjorde en grej: http://instagram.com/p/fmu6qGGikT/

Svar: HERREGUD PÅ RIKTIGT JOHANNA JAG ÄR NÄSTAN PÅVÄG ATT ÅKA HEM DIREKT FÖR ATT SE TILL SÅ ATT DU ALDRIG SÄTTER NÅGOT SÅDANT EFTER ETT PS!!
OHMYGUDD VAD FINT DET BLEV!! DU ÄR EN SÅDAN SOM VERKLIGEN PASSAR I KORT. OCH LÅNGT. DET MESTA TROR JAG, OCH DET ÄR INGET JAG BARA SÄGER. NU HAR JAG CAPSLOCK PÅ OCH TÄNKER INTE SLUTA MED DE PGA UPPENBAR ANLEDNING!

JAG SAKNAR ER GALET OCH SAKER HÄNDER HÄR BORTA(..) SÄG EN TID SÅ ATT JAG FÅR SE ERA FEJS IGEN SÅ FORT SOM MÖJLIGT. (om det inte är asmycket prov nu och fullt upp med halloween, i så fall förstår jag om det dröjer lite och ni har mitt medlidande)
Ida Eriksson

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-10-22 21:15:39

Nästa vecka har vi ju höstlov, DÅ KÖR VI SKYPE!!! :D

Svar: JAAA!!! :D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela